صفحه اصلی / آذربایجان / فراخوان تجمع حمایتی از آزربایجان شمالی در تهران، تبریز، اورمیه، زنجان و اردبیل

فراخوان تجمع حمایتی از آزربایجان شمالی در تهران، تبریز، اورمیه، زنجان و اردبیل

به دنبال حملات نظامی ارتش ارمنستان به مناطق مسکونی و نظامی آزربایجان (شمالی) و شهادت شماری از نظامیان و غیرنظامیان آزربایجان، جمعی از فعالین ملی آزربایجان، خواستار حمایت از مردم آزربایجان شمالی در مقابل تجاوزات وحشیانه ارتش ارمنستان شدند.

در بیانیه فعالین ملی آزربایجان آمده است، از تمامی مردم تورک تقاضا داریم در راستای حمایت از برادران و خواهران خود در شمال آزربایجان، روز پنجشنبه این هفته (۲۶ تیرماه ۹۹) در تجمع اعتراضی و حمایتی از آزربایجان شمالی در مقابل سفارت ارمنستان اشغالگر در تهران و کنسولگری آزربایجان در تبریز حضور به هم رسانند.

همچنین از تمامی شرکت کنندگان در این تجمع درخواست شده به دلیل شیوع بیماری کرونا، ضمن رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، حتما با ماسک در این تجمع حضور یابند.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: در صورت تداوم حملات ارتش ارمنستان اشغالگر به خاک و مردم آزربایجان، ضمن گسترش تجمع اعتراضی و حمایتی در تمام مناطق آزربایجان جنوبی و مناطق تورک نشین در ایران بویژه نواحی مرزی با آزربایجان شمالی، با اعلام بسیج عمومی، در این جنگ تا پایان اشغال تمامی سرزمینهای اشغالی شرکت خواهیم کرد.

زمان:

ساعت ۱۸ (۶ عصر) روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه ۹۹

مکان:

کنسولگری آزربایجان در تبریز:  بلوار ولی عصر، خیابان عارف شماره ۹

(در صورت ممانعت از تجمع در کنسولگری آزربایجان در تبریز، متعاقباً تجمع در چهارراه آبرسان خواهد بود )

سفارت ارمنستان در تهران: خیابان جمهوری، خیابان ‏رازی، خیابان استاد ‏شهریار شماره ۱

اورمیه: تقاطع امام و عطایی

زنجان: سبزه میدان

اردبیل: چهارراه شریعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *