صفحه اصلی / آذربایجان / علیرغم مخالفت استاندار بیگانه؛ «روز ملی دریاچه اورمیه» به تصویب رسید

علیرغم مخالفت استاندار بیگانه؛ «روز ملی دریاچه اورمیه» به تصویب رسید

با پیگیری‌های مستمر فرزندان آذربایجان (آزربایجان) علیرغم مخالفت «محمدمهدی شهریاری» استاندار بیگانه آزربایجان غربی، سرانجام ۱۵ اسفندماه به عنوان «روز ملی دریاچه اورمیه» به تصویب رسید.

این پیروزی در نتیجه پیگیری‌های مستمر اعضای کمیته محیط زیست «انجمن آذربایجان مدنیت اوجاغی» (موسسین کمپین روز ملی دریاچه اورمیه) و دبیر این کمپین به دست آمد و در نهایت پس از ۳۰ ماه تلاش، سرانجام دیروز چهارشنبه  ۲۷ اسفندماه ۹۹، در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان آزربایجان غربی،  ۱۵ اسفندماه به عنوان «روز ملی دریاچه اورمیه» به تصویب رسید.

پیشتر طبق توافق صورت گرفته بین اعضای کمپین روز ملی دریاچه اورمیه و مسئولان ذیربط، قرار شده بود روز ۱۵ اسفند به عنوان «روز ملی دریاچه اورمیه» نامگذاری شود و دوم اسفند ۹۷ دکتر تجریشی، مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه اورمیه از سوی دولت این روز را رسما روز ملی دریاچه اورمیه اعلام کرده بود اما استاندار بیگانه آزربایجان غربی از تصویب نهایی این روز ممانعت می کرد.

چندی پیش انجمن آذربایجان مدنیت اوجاغی با صدور بیانیه ای هشدار داده بود در صورتیکه تا آخر اسفندماه مسئولان استانداری تکلیف این روز را مشخص نکنند، در ۱۳ فرودین ۱۴۰۰ تجمع اعتراضی برپا خواهند کرد و عواقب آن به عهده استاندار آزربایجان غربی خواهد بود.

«محمد مهدی شهریاری» کردزبان و اهل شهر بجنورد می باشد. این فرد بیگانه و خائن به ملت آزربایجان، توسط تهران به غرب آزربایجان تحمیل شده است.

بیانیه  پیروزی حامیان محیط زیست آزربایجان درتصویب روز ملی دریاچه اورمیه بدین شرح است:

باسمه تعالی

«من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق»

به استحظار ملت غیور آزربایجان و حامیان دغدغه‌مند دریاچه اورمیه می‌رساند، درنتیجه پیگیری‌های مستمر اعضای محترم کمیته محیط زیست «انجمن آذربایجان مدنیت اوجاغی» (موسسین کمپین روزملی دریاچه اورمیه ) و دبیر این کمپین،  سرانجام پس از ۳۰ ماه تلاش و پیگیری خستگی‌ناپدیر، علیرغم سنگ اندازی‌های برخی مسئولین! سرانجام «۱۵ اسفند روزملی دریاچه اورمیه» در روز  چهارشنبه  ۲۷ اسفندماه ۹۹، در یکصدوسی وسومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان آزربایجان غربی به تصویب  رسید.

قطعا اگرحمایت همراهان حامی کمپین اعم از اساتید دانشگاهها و دانشجویان، جمعی از نمایندگان مجلس آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، زنجان و برخی از اعضای شوراهای شهرستان های آزربایجان غربی و شرقی، انجمن‌ها و سمن‌های حامی محیط زیست، برخی اصحاب رسانه و مسئولین دلسوز، قاطبه فعالان مدنی و هویت طلب  و سایر اقشار و صنوف دلسوز و شریف نبود، هرگز نیل به این هدف انسان‌دوستانه و خداپسندانه با این فضای مسموم سیاسی و توجهات کمرنگ به محیط زیست میسر نمی‌شد.

لذا «انجمن آذربایجان مدنیت اوجاغی» بعنوان موسس کمپین برخود وظیفه می‌داند از تک تک حامیان که تا نهایت راه  درتحقق این مهم یاریمان نمودند، ضمن تبریک این پیروزی ،کمال تقدیر و تشکر خود را اعلام می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *