صفحه اصلی / آذربایجان / ضرب و شتم وحشیانه نوجوان آذربایجانی در مسابقات جهانی والیبال اورمیه + فیلم

ضرب و شتم وحشیانه نوجوان آذربایجانی در مسابقات جهانی والیبال اورمیه + فیلم

انتشار ویدیویی از ضرب و شتم وحشیانه یک نوجوان آذربایجانی توسط ماموران ایران، در مسابفات جهانی والیبال اورمیه خشم شهروندان آذربایجانی را برانگیخت.

این اتفاق هفته گذشته در جریان مسابقات جهانی والیبال در اورمیه رخ داده و فیلم آن امروز منتشر شده است. در این فیلم ماموران امنیتی ایران یک نوجوان ۱۶ ساله اورمیه ای را به طرز وحشیانه ای مورد ضرب و شتم قرار می دهند.

همانگونه که در فیلم هم مشخص است این ماموران غیربومی اند و بصورت ویژه برای سرکوب جوانان ترک به آذربایجان گسیل شده اند. افراد حاضر در محل هم به زبان فارسی از آنها می خواهند به ضرب و شتم این نوجوان بی‌گناه اورمیه ای پایان دهند.

لازم به ذکر است مسابقات لیگ ملت‌های والیبال از روز جمعه ۲۴ خردادماه ۹۸، به مدت سه روز در ورزشگاه شش هزار نفری «دورنالار یوواسی» اورمیه برگزار شد و علیرغم اصرار و تدابیر شدید مسئولان ایران، هواداران اورمیه ای حاضر به تشویق تیم «ایران» نشدند و تنها «آذربایجان» را تشویق کردند.

طوریکه خبرگزاری تسنیم در این باره نوشت: «تماشاگران حاضر در سالن اصرار و پافشاری خاصی در تشویق بازیکنان اورمیه‌ای دارند و نامی از ایران در تشویق‌های خود نمی‌برند. آنها حتی از تیم ملی ایران به‌عنوان “تیم ملی اورمیه” نام می‌برند.»

پیش از برگزاری مسابقه «شهریاری» استانداری بیگانه و تحمیلی آذربایجان غربی و «عبدالله چمن گلی» مدیر کل کُردزبان و غیربومی ورزش و جوانان آذربایجان غربی در خصوص شعار دادن جوانان آذربایجانی هشدار داده بودند.

چمن گلی گفته بود: «هیچ پرچمی غیر از پرچم ایران در دست تماشاگران نخواهد بود و شعارهایی هم که توسط لیدر تحت نظارت فدراسیون سرداده خواهد شد کاملا شعارهای ملی در حمایت از تیم پرافتخار ایران خواهد بود.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *