صفحه اصلی / آذربایجان / شهادت دو مرزبانان آذربایجانی در مرز با ایران+ تصویر

شهادت دو مرزبانان آذربایجانی در مرز با ایران+ تصویر

رسانه های آزربایجان(آذربایجان)‌شمالی امروز عصر از حمله مسلحانه سه فرد ناشناس به سمت مرزبانان تورک آزربایجانی در مرز بین ایران و آزربایجان خبر دادند.

در تاریخ ۱۵ ماه می، حدود ساعت ۱۶:۰۰، سه فرد مسلح در مرزهای گوی تپه استان یاردیملی آزربایجان سعی داشتند، از سمت ایران (از استان اردبیل واقع در آزربایجان‌جنوبی) بصورت غیرقانونی به داخل مرزهای آزربایجان‌ وارد شوند.

سرویس مطبوعاتی مرزبانی آزربایجان می گوید که متخلفان از دستور مرزبان برای «توقف» اطاعت نکردند و به سمت مرزبان ما آتش گشودند. آنان بارهایشان را رها کردند و سعی کردند فرار کنند.

ستوان ارشد ایوازوف سمیر المار اوغلو و گروهبان جوان، علیموف فرید الچین اوغلو در نتیجه شلیک توسط متخلفان مرزی زخمی شدند. مرزبانان بلافاصله به یک مرکز درمانی منتقل شدند، اما جان آنها نجات پیدا نکرد.

در محل تیراندازی، حدود ۱۰ کیلوگرم مواد شبیه به مخدر  کشف شد.

منطقه ای که این حادثه اتفاق افتاده است، بسته شد و با کنترل هوایی و در نتیجه اقدامات عملیاتی – نظامی برای جستجوی متخلفان مرزی، یكی از متخلفان مرزی بازداشت شد و جستجو برای دو فرد دیگر نیز ادامه دارد.

آزربایجان اعلام داشته است که اقداماتی برای شناسایی فرد متجاوز مرزی که شهروند ایران است، در حال انجام است.

به دستور رئیس سرویس مرزی استانی در آزربایجان، گروهی از افسران به سرپرستی معاون رئیس مرزی – ژنرال آراز ممدوف فرمانده نیروهای مرزبانی به محل اعزام شدند.

نهادهای مجری قانون مربوطه و طرف ایرانی از این حادثه مطلع شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *