صفحه اصلی / آذربایجان / «سعدالله ساسانی» به بند قرنطینه زندان مرکزی تبریز انتقال یافت

«سعدالله ساسانی» به بند قرنطینه زندان مرکزی تبریز انتقال یافت

سعدالله ساسانی فعال ملی مدنی آذربایجان(آزربایجان) جنوبی از بازداشتگاه اطلاعات تبریز به بند قرنطینه زندان مرکزی تبریز منتقل شد .

این فعال آزربایجانی همزمان با آغاز تظاهرات حمایتی از آزادسازی قاراباغ در تبریز، توسط ماموران اطلاعاتی امنیتی ایران بازداشت شده بود.

به گفته نزدیکان آقای ساسانی، بازداشت وی همراه با ضرب و شتم شدید صورت گرفته است.

سعدالله ساسانی پیشتر در تاریخ ۲۶ تیرماه ۹۹ در جریان برگزاری تجمعی که در اعتراض به تعرض رژیم اشغالگر ارمنستان به منطقه تووز آزربایجان، مقابل کنسول‌گری آزربایجان در تبریز برگزار شده بود، توسط نیروهای امنیتی ایران بازداشت و به زندان تبریز منتقل شده بود.  او در نهایت با قرار وثیقه سنگین ۱۰۰ میلیون تومانی موقتا از زندان آزاد شده بود.

لازم به ذکر است، روز پنجشنبه ۱۰ مهرماه ۹۹، هزاران تن از شهروندان آزربایجان جنوبی در شهرهای مختلف به خیابانها آمدند و ضمن اعلام همبستگی با برادرانشان در آزربایجان شمالی، حمایت های تسلیحاتی و لجستیکی ایران از رژیم اشغالگر ارمنستان را محکوم کردند.

به دنبال برگزاری این تظاهرات اعتراضی، بیش از یکصد تن از معترضان ترک(تورک) آزربایجانی توسط نیروهای امنیتی ایران بازداشت شده اند. هویت بسیاری از بازداشت شدگان و محل دستگیری آنها هنوز مشخص نشده است. بازداشت و احضار گسترده فعالین آزربایجانی توسط نهادهای اطلاعاتی ایران همچنان ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *