صفحه اصلی / آذربایجان / سالار طاهر افشار به بند قرنطینه زندان مرکزی ارومیه منتقل شد

سالار طاهر افشار به بند قرنطینه زندان مرکزی ارومیه منتقل شد

سالار طاهر افشار فعال آذربایجانی (آزربایجانی) مجبوس در زندان اورمو، طی تماس تلفنی که با نزدیکانش داشته اطلاع داده «بدون دلیل و اطلاع قبلی» از بند جوانان به بند قرنطینه زندان اورمو منتقل شده است‌.

به گفته این فعال تورک آزربایجانی، گنجایش بند قرنطینه زندان اورمو ۲۰۰ نفر می‌باشد، ولی مسئولین زندان هم اکنون بیش از ۴۰۰ نفر زندانی را در این بند نگهداری می کنند.

با توجه به بحران همه‌گیری کرونا، چنین اقدامی بسیار نگران کننده بوده و این فعال سیاسی تورک را در معرض ابتلا به کرونا قرار داده است.

سالار طاهر افشار روز پنجشنبه ۲۶ تیر ماه ۱۳۹۹ در رابطه با تجاوز ارتش ارمنستان به منطقه تووز آزربایجان و برگزاری تجمع حمایتی از ارتش آزربایجان در آزربایجان جنوبی، به پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان اورمو (دوققوز پیلله) احضار و دستگیر شد و در ۳۱ تیرماه ۹۹ با تودیع وثیقه ۵۰ میلیون تومانی بصورت موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد گردید.

این فعال تورک در دادگاه بدوی از بابت اتهامات «تبلیغ علیه نظام» و «اقدام به تشکیل تجمعات غیر قانونی» مجموعا به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شده بود که شعبه ۱۳ دادگاه های تجدید نظر آزربایجان غربی او را از اتهام «اقدام به تشکیل تجمعات غیر قانونی» تبرئه و از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» حکم یک سال حبس تعزیری را عینا تایید کرد.

آقای طاهر افشار در ۳۰فروردین ۱۴۰۰ در منزل پدری‌اش توسط ضابطین قضائی ایران دستگیر و جهت اجرای حکم ۱ سال حبس تعزیری به زندان مرکزی اورمو منتقل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *