صفحه اصلی / آذربایجان / راه اندازی کمپین برای آزادی «شاهین برزگر» و «روزبه پیری» توسط دانشجویان آذربایجانی

راه اندازی کمپین برای آزادی «شاهین برزگر» و «روزبه پیری» توسط دانشجویان آذربایجانی

گروهی از دانشجویان آذربایجانی دانشگاه‌های ایران، با راه اندازی کمپین جمع آوری امضا، خواستار آزادی «شاهین برزگر» و «روزبه پیری» دانشجویان دربند آذربایجانی شدند.

دانشجویان آذربایجانی ضمن راه اندازی این کمپین با نگارش نامه‌ای به ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه ایران، خواستار رسیدگی به وضعیت «شاهین برزگر» و «روزبه پیری» از فعالین دانشجویی آذربایجان و آزادی بی‌قید و‌شرط آنها شدند.

در متن این نامه آمده است: «طی حوادث اخیر و بروز اعتراضات به وضعیت اقتصادی اسف‌بار بعد از افزایش قیمت بنزین، دو تن از فعالین دانشجویی آذربایجان به نام‌های شاهین برزگر و روزبه پیری در شهر تبریز بازداشت شده‌اند.

روند بازداشت و دادرسی این دو تن با توجه به عدم ابلاغ کتبی اتهامات و بی‌خبری از وضعیت شاهین برزگر با گذشت بیش از یک ماه از بازداشت ایشان، رفتار نامناسب نیروهای امنیتی با این دو دانشجو، تحت فشار قراردادن خانواده‌های ایشان به‌جهت استفاده از خانواده به‌عنوان عامل فشار، عدم دسترسی به وکیل و تلفن، عدم شفافیت در روند بازداشت و دادرسی این دو عزیز همگی نمونه‌هایی از نقض آشکار قانون و تخطی به حقوق شهروندی این دو فعال می‌باشد.»

این دانشجویان در پایان از رئیس قوه قضائیه ایران خواستار «رسیدگی به وضعیت این دو فعال دانشجویی و آزادی بی‌قیدو‌شرط و در اسرع وقت این دو فعال» شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *