صفحه اصلی / آذربایجان / دیوار نویسی های گسترده در حمایت از زندانیان سیاسی آذربایجان

دیوار نویسی های گسترده در حمایت از زندانیان سیاسی آذربایجان

فعالین ملی مدنی در شهرهای اردبیل و ملکان (ملک کندی) با دیوارنویسی از زندانیان سیاسی آذربایجان حمایت کردند.
به گزارش گاماج٬ فعالین ملی مدنی شهر اردبیل دیروز همزمان با هشتمین روز اعتصاب غذای عباس لسانی و پنجمین و آخرین روز اعتصاب غذای حمایتی حامد الله وئردی پور دست به دیوارنویسی گسترده در سطح شهر اردبیل زدند.

در این دیوارنویسی ها شعارهایی همچون “صدای عباس لسانی باشیم”،”زندانیان سیاسی آذربایجان اعتصاب غذا کرده اند”،”شیرمردان آذربایجان در اعتصاب غذا هستند”،”جان زندانیان سیاسی آذربایجان در خطر است” و…بر دیوارهای سطح شهر نقش بسته است.

عباس لسانی زندانی ملی سرشناس آذربایجان که از روز دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹٨ در اعتراض به استنکاف مسئولین زندان اردبیل از تحویل اوراق پرونده قضایی دست به اعتصاب غذا زده، از بعد از ظهر سه‌شنبه ۸خرداد به قرنطینه زندان مرکزی اردبیل منتقل شده و تا لحظه تنظیم این گزارش بعلت عدم تماس با خانواده از وضعیت جسمی وی خبری در دسترس نیست.

همچنین فعالین مدنی ملکان در اعتراض به بازداشت ناعادلانه فعال ملی مدنی آذربایجان،مهدی کوخیان اقدام به دیوار نویسی در سطج شهر ملکان نمودند.
در این دیوار نویسی ها فعالین خواستار آزادی مهدی کوخیان شدند.

با گذشت بیش از پنجاه روز از بازداشت «مهدی کوخیان»، فعال ملی مدنی آذربایجان، علیرغم موافقت مسئولان زندان، تحت فشار نهادهای امنیتی ایران با مرخصی وی مخالفت می شود.

مهدی کوخیان در ۱۹ فروردین‌ماه ۹۸، توسط ماموران اداره اطلاعات شهرستان ملکان(ملیک‌کندی) بازداشت و در تاریخ ۲۴ فروردین‌ماه از بازداشتگاه اداره اطلاعات ملکان به زندان مراغه منتقل شد. وی پیشتر نیز در پرونده ای دیگر به تحمل ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

آقای کوخیان پس از بازداشت با پرونده‌ای جدید مواجه شده و از بابت آن نیز قرار وثیقه صادر شده است؛ با این حال وی هم اکنون از بابت محکومیت پرونده پیشین خود در زندان به سر می‌برد.

مامورین اداره اطلاعات به هنگام بازداشت، وی را مورد ضرب و شتم قرار داده بودند بطوریکه وی از ناحیه سر زخمی شده است.

به گفته نزدیکان آقای کوخیان، بازداشت وی با دخالت «سلمان خدادادی»، نماینده ملکان در مجلس که سال گذشته پرونده تجاوز جنسی وی و قتل «زهرا نویدپور»، قربانی این تجاوز خبرساز شده بود، صورت گرفته است.

لازم به یادآوریست آقای عباس لسانی دچار بیماری کبدی بوده و از داروهای درمانی استفاده می کنند، این مسئله بر نگرانی جامعه مدنی آذربایجانی افزوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *