صفحه اصلی / آذربایجان / دکتر پیرموذن: وضعیت زندانهای آذربایجان را به سازمان بهداشت جهانی گزارش دادم

دکتر پیرموذن: وضعیت زندانهای آذربایجان را به سازمان بهداشت جهانی گزارش دادم

دکتر نورالدین پیرموذن نماینده سابق اردبیل و رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد از زندان های شهرهای اردبیل و تبریز و زنجان و اورمیه (اورمو) خبر های تکاندهنده پخش شده است که من به سازمان جهانی گزارش داده ام.

دکتر نورالدین در قسمت دیگری از اشاره کرده است: «هر گونه تجمع در فضای بسته شیوع و انتشار سریع ویروس را سرعت می بخشد و در این بین از بیمارستان ها، آسایشگاه ها و زندان ها به عنوان فضای خطرناک نام برده می شود و دولت ها موظف به رعایت دستعورالعمل می باشند.

متاسفانه زندان های ایران مخصوصا استان های شکننده، مملو از بیماران کووید ۱۹ شده است که متاسفانه ملاها پنهان کاری می کنند و چه بسا به دنبال مرگ و کشتن زندانیان مخصوصا سیاسی هستند و به بهانه همان سیاست ایمنی گله ای!»

نماینده سابق اردبیل افزوده است: «حسب پیام ها که دریافت کرده ام همشهریان اردبیلی من هم در زندان اردبیل دچار علایم حاد کووید ۱۹ شده اند مخصوصا آقایان لسانی، واثقی و کاری که حال عمومی مساعدی ندارند و از اعزام آنها به بیمارستان هم ممانعت شده است.

پرواضح است هرگونه اتفاق تلخی اگر برای این عزیزان در زندان بیفتد همه مسئولین استان اردبیل مخصوصا امام جمعه و استاندار و مسئولین قوه قضائیه پاسخگو خواهند بود .

در آمریکا و اروپا تقریبا اکثر زندانیان غیر سیاسی را آزاد کرده اند(چون زندانی سیاسی وجود ندارد) و انتظار می رود هر چه سریعتر این عزیزان از بند اسارت جور و جهل و ظلم رها شوند تا طوفان کووید ۱۹ بر طرف شود.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *