صفحه اصلی / آذربایجان / دانشجوی تبریزی: محیط هنری ترکیه برای کار در زمینه اپرا بهتر از ایران است

دانشجوی تبریزی: محیط هنری ترکیه برای کار در زمینه اپرا بهتر از ایران است

یک دانشجوی تبریزی رشته اپرا در دانشگاه باشکنت آنکارا با اشاره به ممنوعیت صدای زنان در ایران، تصریح کرد که محیط هنری ترکیه برای این رشته صد درصد بهتر از ایران است.

شهرزاد خدایی‌فر، دانشجوی ایرانی در رشته اپرا در دانشگاه باشكنت آنكارا پایتخت ترکیه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری آناتولی در خصوص تحصیل در رشته اپرا در فضای هنری ترکیه اظهار داشت: “ترکیه صد در صد بهتر از ایران است. متاسفانه رشته مورد علاقه من در ایران ممنوع است.”

او افزود: “اپرا یک رشته غربی است و کشورهای غربی در این زمینه بسیار مناسب‌تر از کشورهای خاورمیانه‌ای هستند. اما می‌توانم بگویم که برای شروع انتخاب خوبی داشتم”.

وی که متولد سال ۲۰۰۰ میلادی در تبریز است، با اشاره به اینکه “موسیقی را از نه سالگی و با نواختن ارگ شروع کرده و سپس به سراغ گیتار رفته”، اظهار داشت: “در اصل علاقمند به بازیگری بودم و خیلی دوست داشتم برای تحصیل در رشته تئاتر به تهران بروم. اما همچنان به موسیقی نیز علاقمند بودم.”

او ادامه داد: “لذا با توجه به اینکه اپرا تنها رشته‌ای است که آمیخته با موسیقی و بازیگری است در نهایت این رشته را برگزیدم. در سال ۲۰۱۷ همراه با خانواده به ترکیه آمدم و تصمیم گرفتم در رشته اپرا تحصیل کنم”.

این دانشجوی تبریزی در زمینه محدودیت‌های رشته موسیقی و اپرا در ایران به ویژه برای زنان گفت: “اپرا و مخصوصا صدای زنان در ایران ممنوع است. اپرا رشته‌ای است که باید زن و مرد در کنار هم کار کنند. بخاطر محدودیت صدای زن و فشاری که بر روی نوازندگان زن در ایران وارد می‌شود متاسفانه این رشته در این کشور قابل اجرا و تحصیل نیست. از سوی دیگر چون در ایران آموزشی در این زمینه وجود ندارد مردم هم متاسفانه درک زیادی از رشته اپرا ندارند”.

خدایی‌فر همچنین افزود که اجراهای وی بیشتر به زبان آلمانی است و مواردی از اجراهایش نیز به زبان‌های ایتالیایی و فرانسوی بوده است.

منبع: آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *