صفحه اصلی / آذربایجان / دانشجویان آذربایجان جنوبی در دانشگاه های آذربایجان شمالی با مشکلات مالی مواجه هستند

دانشجویان آذربایجان جنوبی در دانشگاه های آذربایجان شمالی با مشکلات مالی مواجه هستند

دانشجویان آذربایجان جنوبی که به منظور تحصیل در رشته موسیقی و دیگر رشته ها در جمهوری آذربایجان به سر می برند با مشکلات مالی دست به گریبان هستند.

به گزارش گاماج به نقل از گوناز تی وی؛ دانشجویان آذربایجان جنوبی در مصاحبه با رسانه های مختلف جمهوری آذربایجان از بسیاری از مشکلات و در راس آن مشکلات مالی خبر می دهند.

به دلیل وخامت اوضاع اقتصادی در ایران و کاهش شدید ارزش تومان، دانشجویان در پرداخت شهریه سالانه و امنیت روزانه خود در باکو مشکل دارند. حتی بعضی از آنها به همین دلیل تحصیل را رها کرده و بازگشته اند.


توحید نوروزی، یکی از دانشجویانی که در رشته موسیقی تحصیل می کند، می گوید شرایط اقتصادی اخیر ایران تأثیر منفی بر زندگی تحصیلی وی داشته است.

آقای نوروزی می گوید مدتها در حال تحصیل بوده اما اکنون به دلیل مشکلات مالی مجبور به ترک دانشگاه و بازگشت شد.


توحید نوروزی همچنین تاکید دارد دانشجویان آذربایجانی در ایران از تبعیض حکومت در زمینه فرهنگ و هنر روبرو هستند.

وی خاطرنشان کرد که حکومت تهران، آذربایجانی های جنوبی را که مایل به اجرای موسیقی به زبان مادری خود هستند تحت فشار قرار می دهد، اما به خوانندگان فارس اجازه می دهد هنر خود را به نمایش بگذارند.


آذر چلبیان، دانشجوی دیگری آذربایجان جنوبی که در آذربایجان شمالی در حال تحصیل موسیقی است ، به نوبه خود در مورد مشکلات مالی اخیر در زندگی دانشجویی خود خبر داد. وی همچنین به قوانین زن ستیزانه ایران مانند تبعیض علیه مجریان زن و ممنوعیت اجرای انفرادی آنها اشاره کرد.


لازم به ذکر است؛ در تاریخ ۵ سپتامبر بیش از ۴۰ سازمان مردم نهاد آذربایجانی که در کشورهای مختلف فعالیت می کنند در همین زمینه به جمهوری آذربایجان متوسل شدند. آنها از دولت آذربایجان خواسته اند تا دانشجویان آذربایجان جنوبی به دلیل مشکلات مالی ذکر شده در بالا از هزینه های تحصیل معاف شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *