صفحه اصلی / آذربایجان / دادسرای تهران؛ صلاحیت رسیدگی به شکایت «علیرضا فرشی» علیه کارمندان وزارت اطلاعات و بازپرس را نداریم

دادسرای تهران؛ صلاحیت رسیدگی به شکایت «علیرضا فرشی» علیه کارمندان وزارت اطلاعات و بازپرس را نداریم

شعبه ۸ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تهران در پاسخ به شکایت علیرضا فرشی؛ فعال ملی مدنی آذربایجان(آزربایجان) جنوبی علیه کارمندان وزارت اطلاعات ایران گفت «صلاحیت» رسیدگی به این شکایت را ندارد.

علیرضا فرشی فعال مدنی تورک محبوس در «زندان تهران بزرگ» بعلت تهدید و توهین مامورین امنیتی از کارکنان وزارت اطلاعات و «هادی صمدپور» بازپرس شعبه ۳دادسرای ناحیه ۳۳ تهران شکایت کرده بود که با دریافت ابلاغیه ای از قرار صادره مبنی بر عدم صلاحیت بازپرسی شعبه ۸ دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲۸ تهران در رسیدگی به پرونده مذکور مطلع گردیده است.

محسن ترابیان بازپرش شعبه ۸ اعلام نموده است با توجه به اینکه هادی صمد پور بازپرس شعبه ۳دادسرای ناحیه ۳۳ تهران تحصیلات حوزوی داشته و روحانی می باشد لذا رسیدگی به اتهام علیه ایشان و دیگر شرکا و معاونان وی در حوزه صلاحیت دادسرا و دادگاه های ویژه روحانیت می باشد.

آقای فرشی با عنوان اتهامی «تهدید و توهین به اشخاص عادی، حبس یا توقیف با مخفی کردن غیرقانونی افراد توسط مقامات یا مامورین دولتی یا نظامی و معاونت در این جرم» علیه کارکنان وزارت  اطلاعات و بازپرس شعبه ۳ اقامه دعوا نموده است.

مسئولان ایران همچون دیگر فعالین سیاسی محبوس آزربایجانی «لطیف حسنی، علی واثقی، یوسف کاری، رضا واثقی و عباس لسانی» به آقای علیرضا فرشی نیز از زمان شیوع ویروس کرونا اجازه نداده اند به مرخصی برود.

آقای فرشی فوق لیسانس مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف و فرزند شهید جنگ ایران و عراق می باشد. ایشان بارها سابقه بازداشت بعلت فعالیت های مدنی خود از جمله تاسیس کتابخانه به زبان ترکی آزربایجانی در روستاهای محروم آزربایجان و ایجاد کمپین های حمایتی برای تدریس به زبان مادری را دارند و به دلیل فعالیت های مستمرشان علاوه بر بازداشت، با فشار مامورین امنیتی از تدریس در دانشگاه نیز منع شده اند‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *