صفحه اصلی / آذربایجان / خبرنگار تی‌آر‌تی ترکیه: سپاه پاسداران تجمع حمایتی از آذربایجان شمالی در تهران را با خشونت سرکوب کرد

خبرنگار تی‌آر‌تی ترکیه: سپاه پاسداران تجمع حمایتی از آذربایجان شمالی در تهران را با خشونت سرکوب کرد

«فاتح صابونجو» خبرنگار خبرگزاری  تی‌آر‌تی ترکیه در تهران، اعلام کرد نیروهای سپاه پاسداران ایران تجمع حمایتی ترکان آذربایجان جنوبی از آذربایجان شمالی در تهران را با خشونت تمام سرکوب کردند.

این خبرنگار ترکیه ای که دیروز در مقابل سفارت ارمنستان در تهران حضور داشته با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام‌اش نوشت: «امروز برای تجمع در مقابل سفارت ارمنستان فراخوان تجمع صادر شده بود. نیروهای سپاه مانع از تجمع شده و به صورت بسیار خشن اقدام به پراکنده کردن معترضان کردند، ما نیز به عنوان خبرنگاه سهممان را گرفتیم، کم مانده بود درگیری رخ دهد که در لحظه آخر حل و فصل شد.»

فاتح صابونجو در خصوص نحوه رفتار ماموران سپاه پاسداران با اکیپ خبرگزاری تی‌آر‌تی ترکیه نیز نوشت: «تحقیر و اهانت های زشتی که به ما کردند را هیچگاه فراموش نخواهم کرد. همین نیروهای امنیتی همه ساله در ۲۴ آوریل هیچ مانعی برای ارامنه ای که در مقابل سفارت ترکیه تجمع کرده و شعار مرگ بر ترکیه سر می دهند درست نمی کنند.»

به دنبال حملات نظامی ارتش ارمنستان به مناطق مسکونی و نظامی آذربایجان و شهادت شماری از نظامیان و غیرنظامیان آذربایجان، فعالین ملی آذربایجان با انتشار فراخوانی، خواستار حمایت از مردم آذربایجان شمالی در مقابل تجاوزات وحشیانه ارتش ارمنستان شده بودند.

در این فراخوان، از شهروندان ترک خواسته شده بود، عصر روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه ۹۹، در تجمع اعتراضی و حمایتی از آذربایجان شمالی در مقابل سفارت ارمنستان اشغالگر در تهران و کنسولگری آذربایجان در تبریز و شهرهای اورمیه، زنجان و اردبیل و دیگر شهرهای آذربایجان جنوبی شرکت کنند.

پس از صدور این فراخوان، نهادهای امنیتی حکومت ایران به تهدید نویسندگان، شاعران و فعالین ملی شناخته شده آذربایجانی روی آوردند و با ایجاد جو سنگین امنیتی به  سرکوب و بازداشت تجمع کنندگان پرداختند و شماری از فعالین ملی آذربایجان را در شهرهای تبریز، تهران و اورمیه بازداشت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *