صفحه اصلی / آذربایجان / خانواده امیر ستاری: به اعتصابش ادامه خواهد داد

خانواده امیر ستاری: به اعتصابش ادامه خواهد داد

امیر ستاری فعال ملی مدنی آذربایجانی در یازدهمین روز اعتصاب غذایش، به اصرار خانواده اش راضی شده آب بخورد اما آنها نتوانسته اند وی را متقاعد کنند که به اعتصاب غذایش پایان دهد.

امروز پنجشنبه ۳۰ خردادماه ۹۸، خانواده امیر ستاری به نزدیکان این فعال ملی مدنی اطلاع داده اند طی تماسی که با فرزندشان داشته اند با اصرار آنها، امیر راضی شده است که آب بخورد ولی نتوانسته اند وی را متقاعد کنند که به اعتصاب غذایش پایان دهد.

این فعال مدنی آذربایجان دیروز چهارشنبه، در دهمین روز از اعتصاب غذای خود، با تصمیم مسئولان اداره اطلاعات از زندان تبریز به زندان رجایی شهر کرج انتقال یافت.

امیر ستاری از روز دوشنبه ۲۰ خرداد ۹٨، در اعتراض به «تعویق در رسیدگی  و ایرادات موجود در پرونده اش» که منجر به گشایش پرونده و صدور حکم جدید علی‌رغم پایان محکومیت ۷ ماهه‌اش شده، دست به اعتصاب غذا زده است.

او اشکالات موجود در پرونده اش را «نتیجه دخالت های فراقانونی نیروهای امنیتی» عنوان کرده است.

امیر ستاری رئوف دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی در جریان اعتراضات دی‌ماه ۹۶، توسط مأموران امنیتی همراه با ضرب و شتم بازداشت و به زندان تبریز منتقل شد. این فعال مدنی پس از ۲۵ روز با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

او در خردادماه ۹۷ توسط شعبه دو دادگاه انقلاب تبریز به اتهام «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی» به ۷ ماه حبس تعزیری محکوم شد و این حکم در شعبه ۳ دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی عینا به تائید رسید و در تیرماه ۹۷، جهت تحمل دوران محکومیت ۷ ماهه خود راهی زندان تبریز شد.

اما در تاریخ ۲۷ شهریورماه همان سال و در سومین ماه حبس مجددا توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز به اتهام «توهین به رهبری» به ۶ ماه حبس تعزیری دیگر محکوم شد.

شعبه ۱۱ اجرای احکام دادگاه انقلاب تبریز در آبانماه ۹۷، بدون اطلاع این زندانی اقدام به تجمیع دو پرونده کرده و در پی این موضوع شعبه سوم تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی احکام صادره را «خلاف بیّن شرع» دانسته و حکم ۷ ماه محکومیت تائید و اجرا شده وی، به ۵ سال حبس تعزیری افزایش پیدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *