صفحه اصلی / آذربایجان / حملات گسترده ارمنستان به آذربایجان شمالی و پاسخ متقابل

حملات گسترده ارمنستان به آذربایجان شمالی و پاسخ متقابل

بر اثر حملات گسترده رژیم اشغالگر ارمنستان به مناطق مسکونی در مرز آذربایجان(آزربایجان) شمالی چندین نفر شهید و زخمی شدند.

وزارت دفاع آزربایجان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که توپخانه‌های رژیم اشغالگر ارمنستان در ساعت ۶ صبح به وقت محلی، با توپ و خمپاره مناطق مسکونی و نظامی در ترتر، آغ‌دام، فضولی و جبراییل آزربایجان را بمباران کردند که در نتیجه آن شماری از غیرنظامیان آزربایجانی شهید و مجروح شدند.

بر اثر این حملات به زیرساخت‌های مناطق مذکور هم خسارات شدیدی وارد شد.

فرماندهی ارتش آزربایجان نیز به منظور جلوگیری از اشغالگری های ارمنستان و تأمین امنیت مردم، ضد حملات در کل جبهه را آغاز کره است.

وزارت دفاع آزربایجان اعلام کرد: «واحدهای پرسنلی و تانکی ما با پشتیبانی یگان های موشکی و توپخانه ای، هواپیماهای خط مقدم و هواپیماهای بدون سرنشین تعداد زیادی از نیروهای ارمنی، تأسیسات نظامی و تجهیزات نظامی مستقر در خط مقدم و در اعماق دفاع را کشف و منهدم می کنند.»

بر اساس اطلاعیه  وزارت دفاع آزربایجان «۱۲ سامانه موشکی ضد هوایی یگان‌های پدافند هوایی ارمنستان در جهات مختلف منهدم شد. یک هلی کوپتر جنگی نیروی هوایی آزربایجان در مسیر ترتر مورد اصابت قرار گرفت. اعضای خدمه همه زنده هستند.»

درگیری در مناطق مرزی همچنان ادامه دارد و شلیک توپخانه‌ها و کاتیوشا در مرز آزربایجان شمالی و ارمنستان در شهر اصلاندوز (آسلان‌دوز) اردبیل هم قابل مشاهده است.

طی یک ماه اخیر شهروندان در جلفا و مرز نوردوز آزربایجان شرقی گزارشات زیادی از انتقال گسترده مهمات و تجهیزات نظامی ایرانی و روسی به ارمنستان منتشر کرده اند. ایران و روسیه بزرگترین حامیان رژیم اشغالگر ارمنستان هستند.

در روزهای گذشته گزارشاتی هم مبنی بر انتقال صدها تن از اعضای گروه تروریستی پ ک ک از طریق ایران به قاراباغ اشغالی منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *