صفحه اصلی / آذربایجان / تهدید سالار سرکشی توسط مسئولین دانشگاه مراغه به دلیل جمع آوری امضای در خواست رشته زبان ترکی

تهدید سالار سرکشی توسط مسئولین دانشگاه مراغه به دلیل جمع آوری امضای در خواست رشته زبان ترکی

در پی جمع‌آوری امضا برای افزودن کد رشته زبان ترکی در دانشگاه مراغه، حراست این دانشگاه از دانشجوی متولی این اقدام خواسته است در عرض ۴۸ ساعت، تسویه کرده و دانشگاه را ترک کند.

سالار سرکشی، یکی از متولیان این اقدام در خصوص جزئیات آن گفته است: با توجه به حمایت دانشجویان از ارائه درس ۲ واحدی زبان ترکی در دانشگاه مراغه، بطوری که برای این ترم ۹۰ دانشجو این درس را اخذ کرده‌اند، ما به فکر درخواست رشته زبان و ادبیات تورکی برای دانشگاه افتادیم و بصورت قانونی، اقدام به جمع‌آوری ۹۵۰ امضا کرده و به ریاست دانشگاه تحویل دادیم.

سرکشی افزوده است:به دنبال این اقدام، حراست دانشگاه، روز شنبه کارت دانشجویی من را گرفته و اعلام کردند بعدا کارت خود را از حراست تحویل بگیرید که همان روز کارت بنده را تحویل نداده و روز دوشنبه نیز از ورود من به دانشگاه ممانعت کردند و با اعلام اینکه تنها یک روز برای تسویه و ترک دانشگاه وقت داری.

گفتنی است:مسئولان حراست خیلی از دختران دانشجو و متولی در جمع‌آوری امضا را تحت فشار قرار داده است و برخی نهادها در دانشگاه نیز اقدام به جمع‌آوری امضا برای محکومیت اقدام ما کرده‌اند.”

لازم به یادآوری است دانشجویان دانشگاه مراغه با ارائه بیش از نهصد امضا با مشخصات و امضا خودخواستار ارائه رشته زبان و ادبیات ترکی در دانشگاه مراغه شده اند.
مقامات دانشگاه با تهدید و شانتاژ دانشجویان این در خواست بر حق دانشجویان را عملا رد کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *