صفحه اصلی / آذربایجان / تناقض گویی دادستان ملکان در خصوص مرگ مشکوک زهرانویدپور

تناقض گویی دادستان ملکان در خصوص مرگ مشکوک زهرانویدپور

تقریبا هفت ماه پس از قتل زهرا نویدپور، زن جوانی که گفته بود مورد تجاوز سلمان خدادادی، نماینده ملکان(ملک کندی) و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس قرار گرفته است، مقامات مسئول کماکان به تناقض گویی های خود ادامه می دهند.

به گزارش گاماج به نقل از گوناز تی وی، دادستان ملکان روز ۸ مرداد در گفتگو با پایگاه خبری اخبار ملکان، مدعی شد که علت اصلی مرگ زهرا نویدپور تاکنون مشخص نشده است.

در حالی مهدی علیمرادی، دادستان ملکان در گفتگوی ۸ مرداد خود، دیگران را بابت اظهارات متناقض و غیرموثق سرزنش کرد که خود این مقام قضایی پیشتر بارها اظهار نظر خود را در این خصوص تغییر داده است.

وی یکبار اعلام کرده بود نوید پور خودکشی کرده است،بار دیگر مدعی شده بود به دست برادرش کشته شده و اینبار بازهم ادعا های خود را تغییر داده است.

تنها چند روز پس از مرگ مشکوک خانم نویدپور مقامات قضایی محلی مرگ او را حاصل خودکشی با قرض برنج اعلام کرده بودند، مدتی بعد مقامات و رسانه های محلی نزدیک به نماینده مجلس مدعی شدند خانم نویدپور به قتل رسیده است، تناقضات خبری از دستگیری یک تا سه نفر به ظن قتل خبر می داد تا اینکه مقامات محلی مجددا مدعی شدند برادر خانم نوید پور متهم قتل ناموسی خواهر خود است و اکنون دربند است، مادر خانواده نویدپور در همین رابطه با انتشار ویدئویی اعلام کرد میخواهند با اخذ اعترافات اجباری مرگ دخترش را به گردن پسرش بیاندازند.

مدتی از این حوادث نگذشته بود که در هفته اخیر دادستان ملکان در اظهار نظر جدیدی مدعی شد هنوز علت و نحوه جان باختن خانم نویدپور مشخص نشده است. اظهار نظرهای متفاوت مقامات محلی شائبه تحریف واقعیات در پرونده مرگ مشکوک زهرا نویدپور را بیش از پیش تقویت می کند.

با این حال رسانه های محلی سپاهی نزدیک به سلمان خدادادی، در اقدامی که به نظر هماهنگ و یکپارچه می آید با هدف تبرئه سلمان خدادادی که با شکایت خانم نویدپور در دادگاه نیز به اتهام رابطه نامشروع محکوم شده است با انتشار محتواهایی خانم نویدپور را به عنوان فردی شهره به روابط جنسی خارج از ازدواج معرفی کرده و مدعی شده بودند وی بارها به همین دلیل از محل کارش اخراج شده است. این ادعا که در هیچ مرحله ای حتی در دادگاه نیز مطرح نشده بود و پس از مرگ خانم نویدپور درحالی مطرح شده که وی دیگر در قید حیات نبوده و امکان دفاع از خود را نداشته است.


گفتنی است در چنین وضعیتی رسانه های مستقل چون “شهر خبر ملکان”که اخبار محلی منطقه ملکان را پوشش می‌دهند نیز تحت فشارهای امنیتی قرار گرفته اند. در همین رابطه مهدی کوخیان، فعال مدنی آذربایجان و “بزرگترین کانال خبری مستقل شهر ملکان نیز روز دوشنبه ۱۹ فروردین ماه سال جاری بازداشت شد. بسیاری بازداشت وی را مرتبط با اعمال نفوذ سلمان خدادادی به هدف تاثیر گذاشتن بر جریان خبررسانی پیرامون ماجرای پرونده خانم نویدپور می دانند. وی هم اکنون نیز علیرغم وضعیت نامناسب جسمی و نیاز به درمان، بدون رسیدگی پزشکی در زندان مراغه به سر می برد.


پیکر زهرا نویدپور، دختری که نماینده مجلس ملکان را به تجاوز جنسی متهم کرده بود و در میانه یک روند حقوقی قرار داشت روز یکشنبه ۱۶ دی ماه در منزل مادری خود در شهر ملکان پیدا شد. او که پیش از مرگ طی نامه ای قاضی رسیدگی کننده به شکایتش را از وجود تهدیدات از جانب نماینده بانفوذ مجلس مطلع کرده بود، تلاش فراوانی برای اثبات اینکه مورد تجاوز و سواستفاده جنسی سلمان خدادادی قرار گرفته بود به خرج داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *