صفحه اصلی / آذربایجان / تراکتور آذربایجان پرطرفدارترین تیم فوتبال قاره آسیا شد

تراکتور آذربایجان پرطرفدارترین تیم فوتبال قاره آسیا شد

تیم فوتبال تیراختور آزربایجان؛ محبوب ترین تیم جهان تورک، بر اساس نظرسنجی کنفدراسیون فوتبال آسیا، به عنوان پرطرفدارترین تیم فوتبال قاره آسیا انتخاب شد.

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) از روزهای گذشته نظرسنجی نهایی برای انتخاب پرهوادارترین باشگاه فوتبال آسیا را راه اندازی کرده بود که این نظرسنجی دقایقی پیش به پایان رسید.

در این نظرسنجی علاوه بر تیراختور آزربایجان، تیم حکومتی پرسپولیس ایران، سوون سامسونگ کره‌جنوبی، شانگهای شنهوا چین، الوحدت اردن، الاتحاد سوریه و جوهر دارالتعظیم اندونزی و پرسیجا جاکارتا مالزی هم در این نظرسنجی حضور داشتند.

تیم تیراختور آزربایجان از همان ساعات اولیه پیشتاز بود و در پایان نیز توانست ۵۱ درصد کل آرا را کسب کرده و به عنوان پرطرفدارترین تیم قاره آسیا انتخاب شود.

در این نظرسنجی ۷ تیم دیگر در مجموع تنها ۴۹ درصد آرا را کسب کردند. تیم حکومتی پرسپولیس ایران نیز تنها ۲۱ درصد آرا را کسب کرد.

پیشتر در نظرسنجی های داخل ایران، مسئولان ایران چندین بار با ترفندهای مختلف از جمله قطع اس‌اس‌ام های شهرهای تورک نشین و دستکاری نتایج، آرا تیم تیراختور را پایین تر از میزان واقعی نشان داده و تیمهای حکومتی پرسپولیس و استقلال را به عنوان پرهوادارترین تیم ایران معرفی کرده بودند.

نتایج نظرسنجی ای‌اف‌سی، علاوه بر آشکار کردن حقیقت، نامعتبر بودن نتایح نظرسنجی ها در ایران و دشمنی آشکار مسئولان ایران با تیم تیراختور آذربایجان را نشان می دهد.

لازم به ذکر است، تیم تیراختور آزربایجان پرطرفدارترین تیم فوتبال جهان تورک است. تیراختور فراتر از یک تیم فوتبال است و صدای آزادیخواهی تورکان آزربایجان جنوبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *