صفحه اصلی / آذربایجان / تجمع مقابل سفارت ایران در سوئد در اعتراض به تایید حکم «عباس لسانی»

تجمع مقابل سفارت ایران در سوئد در اعتراض به تایید حکم «عباس لسانی»

جمعی از فعالین ملی آذربایجانی با تجمع مقابل سفارت ایران در سوئد به تایید حکم عباس لسانی و محکومیت سایر فعالین آذربایجانی اعتراض کردند.

فعالین ملی مدنی آذربایجانی ساکن سوئد دوشنبه (۳۰ تیر) با تجمع در مقابل سفارت ایران در سوئد ضمن اعتراض به تایید محکومیت 15 سال زندان و 2 سال تبعید «عباس لسانی» فعال سیاسی سرشناس آذربایجانی خواستار آزادی تمامی محبوسی ملی مدنی ترک در زندانهای ایران شدند.

در این تجمع همچنین فعالین با اعتراض به اشغالگری ارمنستان خواستار تبعیت این کشور از قطعنامه های سازمان ملل و بازگشت به مرز هایشان شدند . و حمایت دولت ایران از اشغالگری ارمنستان را نیز محکوم کرده اند.

دیوان عالی ایران روز شنبه (۱۴ تیر) سال جاری؛ حکم ظالمانه ۱۵ سال حبس آقای عباس لسانی و دو سال تبعید وی را عینا تایید کرد.

همزمان اعتراضات گسترده ای توسط فعالین ملی آذربایجان در نقاط مختلف دنیا شکل داشته است. شماری از سازمانهای حقوق بشری نیز تایید حکم زندان عباس لسانی را محکوم و آن را نقض آشکار حقوق ملی نامیده اند.

پیش‌تر دادگاه تجدیدنظر استان اردبیل به ریاست قاضی «ناصر عتباتی» در اقدامی غیرمتعارف، حکم عباس لسانی را از ۸ سال به ۱۵ سال افزایش داده بود.

این فعال سرشناس آذربایجانی، در تاریخ ۲۵ دی‌ماه ۹۷ در پی حضور در شعبه ۲ دادگاه انقلاب تبریز که پس از اعتراض وی به نحوه دادرسی و درخواست واخواهی مجدد وی در ارتباط با یک پرونده دیگر تشکیل‌شده بود، قبل خروج از دادگاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اردبیل منتقل گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *