صفحه اصلی / آذربایجان / تبریز: گرافیتی در حمایت از بازداشت شدگان آذربایجان «بیر – بیر توتولساقدا، میلیون – میلیون آرتاجاییق»

تبریز: گرافیتی در حمایت از بازداشت شدگان آذربایجان «بیر – بیر توتولساقدا، میلیون – میلیون آرتاجاییق»

فعالین ملی مدنی آزربایجان جنوبی با دیوارنویسی و ترسیم گرافیتی در سطح شهر تبریز، به حمایت از بازداشت شدگان اعتراضات دوم مرداد آزربایجان برخاستند.

در این گرافیتی تصاویر «محمد مردی و نادر صادقیان» از بازداشت شدگان اعتراضات دوم مرداد آزربایجان ترسیم شده و در زیر آن به زبان تورکی نوشته شده «بیر – بیر توتولساقدا، میلیون – میلیون آرتاجاییق» (اگر تک به تک هم دستگیر شویم، به شکلی میلیونی بیشتر خواهیم شد)

لازم به ذکر است، به دنبال فراخوان فعالین ملی آزربایجان، ملت آزربایجان جنوبی روز شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ در حمایت از ملت تحت ستم الاحواز و در اعتراض به تبعیض ها، فقر، بیکاری و تاراج ثروت های ملی آزربایجان توسط حکومت نژادپرست و تورک ستیز ایران، دست به تظاهرات زدند.

ماموران امنیتی ایران این تجمع مسالمت آمیز را با خشونت سرکوب کردند و شمار زیادی از شهروندان آزربایجانی را بازداشت کردند.

بنا به اظهارات برخی از بازداشت شدگان، تعداد افراد بازداشتی تنها در شهر تبریز بیش از ۱۵۰ تن بوده است. اما تنها اسامی شماری از بازداشت شدگان تورک آزربایجانی در شهرهای تبریز، اردبیل و تهران مشخص شده که برخی از آنان از جمله «نادر صادقیان، یوسف سلحشور، وحید ابهری، محمد مردی، شاهین برزگر، رضا شهریور، محمد کاظمی، امیر ستاری رئوف و مجتبی عبدلی، پرویز سیابی ، صالح اکرامی و بابک رضایی» همچنان در بازداشت هستند.

طی مراجعات متعددی خانواده های این فعالین بازداشت شده به مراجع قضایی، مسئولین دادسرای عمومی و انقلاب تبریز به آنها گفته اند که «فعالین بازداشتی طی چند روز آتی در بازداشت خواهند بود و سپس قرار صادره به خانواده ها اطلاع داده می شود.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *