صفحه اصلی / آذربایجان / تبریز: محمد محمودی به ۴ ماه حبس محکوم شد

تبریز: محمد محمودی به ۴ ماه حبس محکوم شد

دادگاه انقلاب تبریز فعال ملی آذربایجان «محمد محمودی» را به ۴ ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

طی دادنامه ای که پنجشنبه (۲۵ اردیبهشت) در دفتر شعبه اول انقلاب دادگاه تبریز به صورت شفاعی به وکیل محمد محمودی ابلاغ شده، این فعال ملی با اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۴ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

همچنین، رحیم حملبر قاضی دادگاه در خصوص اتهام «عضویت در گروه غیرقانونی گاماج» رای به برائت محمد محمودی داده است.

این فعال مدنی آذربایجان در اواخر آبان سال گذشته همزمان با تظاهرات گسترده در اعتراض به افزایش ناگهانی قیمت بنزین همراه با تعداد زیادی از دیگر فعالین مدنی آذربایجانی همچون آقایان اکبر مهاجری،شاهین برزگر،داود شیری،ایوب شیری،روزبه پیری،یاشار پیری،ناصر خلوصی،بابک حسینی مقدم و… در شهر تبریز دستگیرشد.

او سرانجام پس از حدود ۱۰۰ روز بازداشت در تاریخ ۷ اسفند ۱۳۹۸ با تودیع قرار وثیقه ۶ میلیارد ریالی به طور موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد گردید.

ادله اتهامی که توضیح عنوان اتهامی «عضویت در گروه غیر قانونی گاماج» در دادگاه علیه این فعال آذربایجانی مطرح گردیده، ارتباط با آقای عباس لسانی عنوان شده است.

عباس لسانی فعال ملی محبوس در زندان اردبیل از اتهام «تشکیل گروه گاماج» تبرئه گردیده است.

در پایان لازم به توضیح است جبهه ملی آزادی آذربایجان (گاماج) در جلسه ۱۲ دسامبر ۲۰۰۹ در شهر آمستردام با قبول مواد ۱۲ گانه شروع به فعالیت کرده است.

در ماده ۸ اساسنامه ۱۲ ماده ای گاماج قید گردیده است: «کسانی که اساسنامه و برنامه گاماج را قبول کرده و ۱۸ سال کامل داشته و توانایی فعالیت داشته باشند می توانند عضو جبهه ملی آزادی آذربایجانی(گاماج) گردند. اما به دلایل امنیتی تشکیلاتمان هیچ عضوی و یا نماینده ای در آذربایجان و داخل مرزهای ایران نخواهد داشت.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *