صفحه اصلی / آذربایجان / تبریز: تداوم بازداشت و توقیف خودروی پهلوان مردمی آذربایجان ”کریم اسماعیل زاده” توسط نیروی انتظامی ایران

تبریز: تداوم بازداشت و توقیف خودروی پهلوان مردمی آذربایجان ”کریم اسماعیل زاده” توسط نیروی انتظامی ایران

ماموران اطلاعات نیروی انتظامی ایران در اقدامی غیرقانونی خودروی شخصی «کریم اسماعیل زاده» فعال مدنی و ورزشکار مردمی آذربایجان جنوبی را توقیف کرده و با خود بردند.

کریم اسماعیل‌زاده مشهور به «کریم بوکسور» روز دوشنبه ۸ اردیبهشت ماه ۹۹، توسط نیروهای امنیتی ایران در تبریز بازداشت شده و با گذشت یازده روز، هنوز خبر دقیقی از علت دستگیری و محل نگهداری وی در دست نیست.

بر اساس گزارشات واصله، تاکنون هیچ گزارشی بر علیه وی به دادستانی ارسال نشده اما اطلاعات نیروی انتظامی در صدد است با پرونده سازی و ایراد اتهامات واهی، این فعال مدنی آذربایجان را راهی زندان کند.

ماموران همچنین با یوروش به منزل این پهلوان آذربایجانی و توقیف خودروی شخصی اش، سعی دارند او و خانواده اش را تحت فشارهای روحی روانی قرار دهند. گفته می شود «تام‌آی» دختر کوچک آقای اسماعیل زاده در نتیجه رفتارهای وحشیانه ماموران نیروی انتظامی در وضعیت روحی بسیار بدی به سر می برد.

کریم بوکسور، که کسب مقام جهانی در رشته پاور لیفتینگ و وزنه برداری را در کارنامه دارد،  پیشتر نیز دو بار در تاریخ های ۸ اسفند و ۲۷ اسفند ۱۳۹۸، توسط نیروهای امنیتی ایران در تبریز بازداشت شده بود.

این فعال دلسوز آذربایجان پس از آنکه بر لزوم شرکت در انتخابات دوم اسفندماه غرب آذربایجان تاکید کرده و از مردم آذربایجان خواسته بود جهت خنثی کردن توطئه گروههای تروریستی کردی، در انتخابات این منطقه شرکت کنند، توسط نیروهای امنیتی در تبریز بازداشت شد.

پس از این دستگیری ها، کریم بوکسور با انتشار ویدیویی اعلام کرد که ماموران اداره اطلاعات، گوشی وی را ضبط کرده و حساب اینستاگرامی او را در اختیار گرفته اند و این حساب دیگر تحت کنترل وی نمی باشد.

این فعال مدنی آذربایجان به واسطه داشتن دهها هزار فالوور در اینستاگرام‌اش، در بسیج کردن مردم آذربایجان در مناسبت های گوناگون از جمله سیل ترکمن صحرا، روز جهانی زبان مادری، برف سنگین خلخال، زلزله میانه، بازیهای تیراختور و … نقش اساسی ایفا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *