صفحه اصلی / آذربایجان / تبریز: بازگشایی یک مدرسه‌ دخترانه با رقص و موسیقی آزربایجانی + ویدئو

تبریز: بازگشایی یک مدرسه‌ دخترانه با رقص و موسیقی آزربایجانی + ویدئو

در سال جاری یک مدرسه در تبریز؛ در جشن آغاز و بازگشایی مدارس، شیوه متفاوت و آمیخته با فرهنگ و هنر آذربایجانی را در پیش گرفت.

یک مدرسه در تبریز، با رقص آذربایجانی بازگشایی سال جدید تحصیلی دانش آموزان را جشن گرفت. به نام و مشخصات مدرسه اشاره‌ای نشده است.

بسیاری از کاربران از انتشار این خبر  استقبال کردند و تبریز را «شهر اولین‌ها» خاطر نشان نمودند که حتی در رقصیدن در مدارس ایران نیز «اولین شهر» است.

ویدئویی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می دهد کودکان و والدین با ماسک در حیاط مدرسه و در فضای باز جمع شده اند.

مدیر مدرسه دخترانه در اقدامی تحسین برانگیز برای روحیه دهی به کودکان، جشن زیبایی برای خوشآمدگویی دانش آموزان و والدین آنان ترتیب داده است.

این مدرسه، با برگزاری «رقص آذربایجانی» توسط بانوان در حیاط مدرسه، بازگشایی مدارس را تبریک گفت. ویدئوی کوتاه یک دقیقه‌ای ذیل با استقبال گسترده کاربران آذربایجانی مواجه شده است:

این حق طبیعی کودکان آذربایجانی است که با فرهنگ و هنر آذربایجانی آشنا گردیده و حتی انواع رقص های آذربایجانی را در مدارس آموزش ببیند.

در شرایط سخت و طاقت فرسای اقتصادی و از سوی دیگر، شیوع ویروس کرونا؛ کودکان نیاز به توجه بیشتری دارند. حکومت ایران از ۱۵ شهریور ماه مدارس را به اجبار، ملزم به بازگشایی کرد.

تمامی دانش آموزان، والدین و مسئولان مدارس با ترس و دلهره از احتمال ابتلا به ویروس کرونا، در مدارس حاضر می‌شوند. برخی‌ها نیز ترجیح داده اند که کودکانشان در خانه بمانند و یکسال از تحصیل عقب بمانند.

با افزایش انتقادها و شکایت‌های فراوان، انتشار ویدئوها و تصاویری از وضعیت مدارس و موارد مشکوک به ویروس کرونا در بین دانش آموزان و مسئولان مدارس، احتمال می‌رود، حکومت ایران مجددا تدریس به صورت مجازی را انتخاب کند و مدارس دوباره تعطیل شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *