صفحه اصلی / آذربایجان / تبریز: آزادی روح‌الله احمدنژاد با قرار وثیقه از زندان

تبریز: آزادی روح‌الله احمدنژاد با قرار وثیقه از زندان

روح‌الله احمدنژاد، فعال ملی مدنی آذربایجانی با قرار وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی موقتا از «زندان مرکزی تبریز» آزاد شد.

این فعال ترک آذربایجانی دیروز شنبه ۱۲ مردادماه ۹۸، پس از تحمل ۳۲ روز بازداشت، با قرار وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی از «زندان مرکزی تبریز» آزاد شد.

او روز پنج‌شنبه ۱۰ مردادماه پس از تحمل یک ماه انفرادی در «اداره اطلاعات تبریز» به «قرنطینه‌ زندان مرکزی تبریز» منتقل شده بود.

این فعال آذربایجانی از سوی دادگاه به اتهام «عضویت در جمعیت‌های معارض کشور» تفهیم اتهام شده است.

روح‌الله احمدنژاد در ۱۱ تیرماه ۹۸، در محل کار خود در تبریز توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود. بعد از ۲۰ روز بی‌خبری، روح‌الله، در تماس تلفنی با خانواده خود از حضورش در اداره اطلاعات تبریز و از سلامتی خود خبر داد.

اما یکی از اعضای خانواده این فعال آذربایجانی اعلام کرد «علیرغم عدم اظهار روح‌الله در تماس تلفنی، لحن او نشان از شکنجه شدنش در اداره اطلاعات داشت.»

در مدت بازداشت، خانواده‌ این فعال آذربایجانی تحت فشار نهادهای امنیتی در خصوص اطلاع رسانی از وضعیت فرزندشان قرار داشتند و علیرغم پی‌گیری‌های مکرر، مسئولان قضایی و امنیتی، توضیحی در خصوص علت بازداشت شدن غیرقانونی وی ارائه نمی دادند.

ماموران اطلاعاتی پس از دستگیری روح‌الله احمدنژاد در اقدامی غیر اخلاقی، با ایجاد رعب و وحشت به منزل برادر این فعال آذربایجانی یورش برده و پس از تفتیش منزل، کتاب‌ها، لب‌تاپ‌ و فلش مموری‌های شخصی ایشان را ضبط کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *