صفحه اصلی / آذربایجان / تایید حکم ممنوع الخروجی «حکیمه احمدی»؛ آثار ضرب و شتم بر روی بدنم باقی است-تصویر

تایید حکم ممنوع الخروجی «حکیمه احمدی»؛ آثار ضرب و شتم بر روی بدنم باقی است-تصویر

فعال ملی مدنی آذربایجان (آزربایجان) جنوبی؛ خانم «حکیمه احمدی» که روز گذشته از تایید حکم «ممنوع الخروجی» خود از ایران باخبر شده، می گوید: «هنوز آثار ضرب و شتم و جرح حین بازداشت از بین نرفته است.»

فعال ملی آزربایجان جنوبی؛ خانم «حکیمه احمدی» طی دادنامه ای که روز چهارشنبه ۱۶ مهرماه ۹۹، از سوی «شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری دو شهر تبریز» تنظیم شده، با تایید حکم قطعی «ممنوع الخروجی» از کشور مواجه شد.

دادگاه کیفری ۲ تبریز؛ پیش‌تر در تاریخ ۳۰ شهریور ۹۹؛ برای این فعال ملی آزربایجان جنوبی قرار نظارت قضایی (عدم خروج از کشور) صادر کرده بود که خانم احمدی به این قرار «اعتراض» کرده و خواستار تجدید نظر خواهی دادگاه شده بود.

اما ۱۷ روز بعد از اعتراض و بر پایه دادنامه؛ روز چهارشنبه ۱۶ مهرماه ۹۹؛ «ضمن رد اعتراض تجدید نظر خواه»؛ «قرار نظارت قضائی صادره عینا تایید و رای صادره قطعی» اعلام شد.

خانم حکیمه احمدی، طی هفته های گذشته نیز به صورت تلفنی؛ توسط ماموران اطلاعاتی حکومت ایران تهدید شده بود. علاوه بر آن هنوز آثار ضرب و شتم و جرح (جراحت و زخمهای) وی در ۲۶ تیرماه ۹۹ سال جاری بر روی بدنش باقی است.

این تصویر، آثار ضرب و شتم از «پاهای» خانم احمدی است. وی می گوید با گذشت ۲ ماه ۲۰ روز هنوز آثار ضرب و شتم از بدنم بهبود نیافته و می افزاید: «ببخشید فقط توانستم از پاهایم عکس بفرستم؛ اما همه جای بدنم سیاه و کبود شده بود و هنوز جای زخم ها مانده است.»

خانم احمدی روز ۲۶ تیر ۹۹ به همراه دهها فعال آزربایجانی دیگر؛ در مقابل کنسولگری آزربایجان شمالی در تبریز، توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران با ضرب و شتم و جرح بازداشت شده بود.

وی بعد از ۲۱ روز بازداشت و شکنجه سرانجام، ۱۶ مرداد ۹۹ با قرار وثیقه سنگین صد میلیون تومانی، موقتا تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.

اتهام این فعال آزربایجانی در آخرین دادرسی «اخلال در نظم و آسایش عمومی!» عنوان شده است.

حکیمه احمدی اهل مرند است و پیشتر در ۲۶ مهر ۹۷، نیز بازداشت و در دادگاه انقلاب مراغه به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۲ سال زندان محکوم شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *