صفحه اصلی / آذربایجان / بی خبری مطلق از «بابک کیومرثی» فعال ملی آذربایجان

بی خبری مطلق از «بابک کیومرثی» فعال ملی آذربایجان

در دهمین روز از بازداشت فعال ملی مدنی آذربایجان (آزربایجان) جنوبی «بابک کیومرثی» هنوز هیچ خبری از محل نگهداری و وضعیت جسمانی وی در دست نیست.

خانواده بابک کیومرثی بشدت نگران سلامتی او هستند و پیگیری های آنها تاکنون به جایی نرسیده است. ارگانهای ذیربط از پاسخگویی به خانواده این فعال آزربایجانی سرباز می زنند.

سعید سلطانی و بابک کیومرثی از فعالین آزربایجانی ساکن شهرستان جلفا روز یکشنبه 13 مهرماه 99 توسط ماموران اداره اطلاعات که از تبریز عازم جلفا شده بودند در محل کارشان دستگیر شدند.

ماموران اطلاعات بعد از دستگیری سعید سلطانی اقدام به تفتیش منزل وی کرده و ماشین، موبایل، کتابها و لپ تاپ وی را با خود بردند.

این دو فعال ملی آزربایجان سابقه دستگیری در سالهای پیشین را نیز دارند.

سعید سلطانی پیشتر در سال 1385 در شهرستان جلفا به دلیل اعتراض به توهین روزنامه «ایران» به ترک ها (تورک ها) بازداشت و پس از تحمل شکنجه های شدید جسمی و روحی در اداره اطلاعات تبریز به زندان جلفا منتقل و با پایان دوره محکومیت آزاد شده بود.

آقای سلطانی در فروردین سال 1393 هم در جریان اعتراض به فتنه های ارامنه در کلسیای جلفا دستگیر شده بود. او همچنین در آبان ماه 1394 در جریان اعتراض به توهین شنیع برنامه «فیتیله» به تورک ها، از طرف نیروهای امنیتی ایران دستگیر شده بود.

بابک کیومرثی هم پیشتر در 16 خردادماه 90 در خانه پدری خود واقع در شوجا از توابع شهرستان جلفا از طرف نیروهای امنیتی دستگیر شده بود. او در سال 1397 نیز در جریان  مراسم سالانه قلعه بابک دستگیر و پس از چندین ساعت بازجویی به قید وثیقه آزاد شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *