صفحه اصلی / آذربایجان / بیانیه اعتراضی اعضای شورای شهر سولدوز به نصب خودسرانه مجسمه یک کرد در این شهر

بیانیه اعتراضی اعضای شورای شهر سولدوز به نصب خودسرانه مجسمه یک کرد در این شهر

 اعضای شورای شهر نقده (سولدوز) با انتشار بیانیه ای به نصب خودسرانه مجسمه یک ورزشکار کرد در این شهر اعتراض کردند.

در این بیانیه آمده است: «با توجه به ورود افراد و اشخاص غیرمسئول در نصب تندیس ها در روز تعطیلی و دخالت در مسئولیت و حوزه اختیار شهردار نقده، شورای اسلامی شهر مراتب اعتراض و گلایه خود را به نهادهای نظارتی اعلام نموده و در دفاع از حوزه مسئولیت خود به پاس احترام به مردم، قانون را فصل‌الخطاب خود قرار داده و برخورد جدی و عاجل با افراد غیرمسئول را یاد آوری می نماید.»

اعضای شورای شهر سولدوز تهدید کرده اند اگر با عاملان نصب این مجسمه برخورد نشود «متن استعفا نامه که توسط همه اعضای شورا به صورت جداگانه نوشته شده تقدیم مراجع ذیصلاح خواهد شد.»

این مجسمه فتنه برانگیز، روز جمعه ۲۹ فروردین ۹۹ همزمان با سالگرد قتل عام مردم سولدوز در(۳۱ فروردین سال ۱۳۵۸) در میدان قدس سولدوز نصب گردیده و اعتراض شدید شهروندان سولدوز را در پی داشته است.

مردم سولدوز پیشتر خواستار نصب تندیس «غلامرضا حسنی» در این مکان بودند که اوایل انقلاب نقش اساسی در آزادسازی شهر سولدوز از دست گروههای تروریستی کردی داشته، اما این خواسته از سوی مسئولان به بهانه‌های مختلف رد شده بود.

اخیرا گروههای تروریستی کردی و حامیانشان نصب نمادها و مجسمه هایی مرتبط با کردها در شهرهای غرب آذربایجان از جمله در سولدوز، سایین قالا و تیکان تپه را در دستور کار خود قرار داده اند. آنها سعی دارند با این نمادپردازی ها، برای این مناطق آذربایجان، هویت کردی بتراشند. پیشتر در شهرهای سایین قالا و تیکان تپه نصب چنین مجسمه هایی تنش آفرین شده و اعتراضات زیادی را برانگیخته بود.

میزان گستاخی مهاجران کُرد در غرب آذربایجان پس از انتصاب «محمدمهدی شهریاری» به عنوان استاندار آذربایجان‌غربی به شدت افزایش یافته است. «شهریاری» کردزبان و اهل شهر بجنورد در خراسان شمالی بوده و توسط حکومت ایران به غرب آذربایجان تحمیل شده است.

حکومت ایران با ارائه بسته های تشویقی به کردها (مانند قاچاق آزادانه و کسب سودهای کلان همچنین پیشکش کردن مقامات اداری این استان به بازوان این گروهها) سعی دارد مواضع آنها را در غرب آذربایجان تقویت نموده و از آنها به عنوان اهرم فشار بر علیه ترک های آذربایجان استفاده نماید.

در نتیجه این سیاست‌های تُرک‌ستیزانه حکومت ایران، غرب آذربایجان به جولانگاه گروههای تروریستی کُردی و حامیان آنها بدل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *