صفحه اصلی / آذربایجان / بن بست آزادی؛ گرافیتی «علیرضا فرشی» در شهر اردبیل

بن بست آزادی؛ گرافیتی «علیرضا فرشی» در شهر اردبیل

جمعی از فعالین ملی مدنی آزربایجان‌(آذربایجان)جنوبی امروز پس از نصب تابلو در یکی از کوچه های بن بست اردبیل به نام «بن بست آزادی» گرافیتی از «علیرضا فرشی» را به تصویر کشیده اند.

جمعی از فعالین ملی مدنی آزربایجان‌جنوبی امروز شنبه ۲۱ فروردین۱۴۰۰ پس از نصب تابلو در یکی از کوچه های بن بست اردبیل به نام «بن بست آزادی» گرافیتی از «علیرضا فرشی»؛ فعال فرهنگی-مدنی تورک محبوس در زندان تهران بزرگ را به تصویر کشیده اند.

فعالین با ثبت تصویر گرافیتی این فعال فرهنگی آزربایجانی و نام گذاری کوچه ای بن بست به شکلی نمادین، توجه افکار عمومی را به دادخواست و تلاشهای آقای فرشی جلب کرده اند که خواستار رفتار قانونی و بدور از فشار نیروهای امنیتی مقامات قضایی گردیده است

در ایران کلمه «آزادی» فقط در کوچه ها، خیابانها‌ و میدانهای شهر کاربرد دارد و در معنای اصلی کلمه چندان‌ تفاوتی نمی کند به همین دلیل این موضوع تلنگری شده است به شکلی نمادین و اعتراضی نسبت به سیاستهای فاشیستی و نژادپرستانه حکومت در قبال‌ فعالین‌ و زندانیان‌ سیاسی آزربایجانی.

فرشی فوق لیسانس مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف می باشد.ایشان بارها سابقه بازداشت بعلت فعالیت های مدنی خود از جمله تاسیس کتابخانه در روستاهای دورافتاده آزربایجان و ایجاد کمپین های حمایتی برای تدریس به زبان مادری را دارند.

منبع: گوناز تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *