صفحه اصلی / آذربایجان / با میانجیگری شواری اروپا ”توافق آذربایجان و ارمنستان برای آغاز تعیین مرزها”

با میانجیگری شواری اروپا ”توافق آذربایجان و ارمنستان برای آغاز تعیین مرزها”

دور دوم مذاکرات رئیس جمهور آذربایجان (آزربایجان) و نخست وزیر ارمنستان با میانجیگری شواری اروپا به پایان رسید و تقریباً ۵ ساعت به طول انجامید.

اتحادیه اروپا که میزبان نشست الهام علی اف؛ رئیس جمهور آزربایجان و نیکول پاشینیان؛ نخست وزیر ارمنستان بود، ابراز امیدواری کرد که این گفتگوها به عنوان نخستین گام برای برقراری صلح پایدار میان این دو کشور باشد.

این چهارمین دیدار پرزیدنت علی اف و پاشینیان رئیس جمهوری آذربایجان پس از جنگ ۴۴ روزه وطنی قاراباغ بود. رهبران دو کشور دو بار در مسکو و دو مرتبه نیز در بروکسل با یکدیگر دیدار کرده اند.

به گزارش «ترند» رئیس جمهور آزربایجان و نخست وزیر ارمنستان در خصوص تشکیل کمیسیونی برای تعیین حدود مرزها تا پایان ماه آپریل به توافق رسیدند.

رهبران دو کشور همچنین به وزارت خانه های خارجه خود دستور دادند تا مقدمات مذاکرات صلح بین آزربایجان و ارمنستان را آغاز کنند.

در این باره دفتر نخست وزیر ارمنستان درباره دیدار اخیراعلام کرد که این کشور و آزربایجان چهارشنبه شب در خصوص برگزاری گفتگوهای صلح با هدف رفع تنش‌ها به توافق رسیدند.

رهبران دو کشور در این دیدار همچنین در مورد بازسازی زیرساخت‌های ارتباطی بین آزربایجان و ارمنستان و همچنین سازو کار کریدور زنگه زور بحث کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *