صفحه اصلی / آذربایجان / بازگشت توحید امیرامینی به زندان اوین تهران

بازگشت توحید امیرامینی به زندان اوین تهران

توحید امیرامینی فعال ملی مدنی آذربایجان(آزربایجان) جنوبی دیروز جمعه ۲۸ آذرماه۱۳۹۹ پس از اتمام ۵ روز مرخصی، برای سپری کردن باقیمانده دوران محکومیت ۵ ساله خویش به زندان اوین تهران بازگشت.

علیرغم شیوع ویروس کرونا در زندانهای ایران، این فعال مدنی آزربایجان پس از ۲۲ماه حبس، اجازه یافته بود از روز ۲۳آذر با تودیع وثیقه ۳۵۰میلیون تومانی، تنها ۵ روز به مرخصی برود.

توحید امیرامینی به همراه کیانوش اصلانی ۱ اسفندماه ۹۷ در میدان انقلاب تهران بعلت پخش تراکتهای تبریک گرامیداشت «روز جهانی زبان مادری» توسط نیروهای امنیتی ایران دستگیر شد.

این دو فعال مدنی آزربایجان در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران با اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» محاکمه شدند، که از اتهام‌ اول، امیر امینی به ۷.۵ و اصلانی‌ به ۵ سال و از اتهام دوم نیز امیر‌امینی به ۱٨ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود که قاضی شعبه ۳۶ تجدیدنظر آقای زرگر با برائت آقای امیر امینی از اتهام تبلیغ علیه نظام، مابقی حکم صادره بدوی را عینا تایید کرد و این دو فعال را در مجموع به ۱۲سال ونیم زندان محکوم کرد.

این فعال تورک محبوس در زندان اوین تهران آبان ماه امسال مطلع گردید که حکم وی بعلت «قانون کاهش مجازات حبس تعزیری مصوب ۹۹/۲/۲۳» به ۵سال کاهش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *