صفحه اصلی / آذربایجان / اورمیه: فعال ملی آذربایجان «غلام قلی‌زاده» خود را به شعبه اجرای احکام معرفی کرد

اورمیه: فعال ملی آذربایجان «غلام قلی‌زاده» خود را به شعبه اجرای احکام معرفی کرد

 «غلامعلی حسینقلی‌زاده»(غلام قلی‌زاده) فعال آذربایجانی اهل اورمیه برای اجرای صادره یک سال حبس به شعبه ۹ دادگاه اجرای احکام اورمیه مراجعه کرد.

شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی حکم حبس تعزیری ۵ سال زندان برای «غلام قلی‌زاده» را به یک سال تقلیل داد. حکم صادر علیه این فعال ملی قطعی بوده و دادگاه از او خواسته تا خود را برای اجرای حکم معرفی کند.

به گزارش گاماج به نقل از گوناز تی وی، غلام قلی‌زاده صبح روز دوشنبه (۲۹ اردیبهشت) به شعبه ۹ دادگاه اجرایی احکام اورمیه مراجعه کرده و تا لحظه تنظیم این گزارش به خانه بازنگشته است.

رونوشت متن رای قطعی دادگاه در کلاسه پرونده ۹۷۰۹۹۸۴۴۱۹۳۰۰۴۰۸ شماره بایگانی ۹۷۰۲۵۰/ ۳انقلاب شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی به شرح ذیل است:

آقای غلامعلی حسینقلی زاده مهر عیسی کان فرزند باقر با وکالت علی عباس زاده آدرس اورمیه ……………………… درخصوص تجدید نظر خواهی آقای غلامعلی حسینقلی زاده مهر عیسی کان فرزند باقر از دادنامه ۹۸۰۹۹۷۴۴۲۱۲۰۰۶۲۸ مورخه ۱۳۹۸/۰۷/۱۰ صادره از شعبه سوم دادگاه انقلاب اسلامی اورمیه که به موجب آن و به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در گروههای معارض کشور (گایپ) به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و ضبط اقلام مکشوفه از وی شامل دو عدد دوربین فیلم برداری و دستگاه ضبط صوت به نفع دولت به عنوان وسیله ارتکاب جرم محکوم شده است. متکی به دلایل و مستندات موجهی که به اساس رسیدگی و اصدار رای خدشه وارد نماید نیست.توجها به محتویات پرونده مبانی استدلال دادگاه من جمله گزارش اداره اطلاعات کل استان ، مستندات ارائه شده در خصوص فعالیت و اقدامات تجدید نظر خواه خصوصا به فعالیت می در فضای مجازی و اینکه انکار و دفاعیات وی موجه نبوده لذا ، رسیدگی و اصدار رای بر مبنای کیفر خواست صادره منطبق بوده النهایه به جهت فقدان سابقه کیفری نامبرده دادگاه وی را مستحق تخفیف تشخیص مستندا به بند الف ماده ۴۵۵ و ماده ۴۵۹ قانون آئین دادرسی کیفری ضمن تخفیف حبس وی به یک سال و با رد اعتراض دادنامه تجدید نظر خواسته را تائید و اعلام می دارد رای صادره قطعی است. مستشاران شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان حسین حقی روح الله محبوبی.

غلام قلی‌زاده ۱۴ تیر ماه ۹۷ در کلیبر در مراسم «قلعه بابک» توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد. در زمان دستگیری ماموران امنیتی ایشان را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند و یک روز پس از بستری شدن در بهداری به زندان مرکزی اورمیه منتقل گردید.

او پس از ۲۵ روز بازداشت، به قید وثیقه ملکی تا تکمیل مراحل دادرسی و برگزاری دادگاه از زندان مرکزی اورمیه آزاد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *