صفحه اصلی / آذربایجان / اورمیه: ثبت نام نوه سیمیتکو”قصاب اورمیه” برای انتخابات مجلس

اورمیه: ثبت نام نوه سیمیتکو”قصاب اورمیه” برای انتخابات مجلس

آرمان سیمیتکو نوه «اسماعیل سیمیتکو» معروف به «قصاب اورمیه» با حمایت‌های استاندار بیگانه برای انتخابات مجلس از اورمیه نام نویسی کرد.

آرمان سیمیتکو نوه فردی است که در آشفته بازار جنگ جهانی اول و در سخت‌ترین روزهای مردم اورمیه که تازه از قتل عام دستجات مسلح ارمنی (جیلو‌) خلاصی یافته بودند با سوء استفاده از خلا قدرت ایجاد شده، در اورمیه و شهرهای اطراف، هزاران ترک آذربایجانی را به قتل رساند.

آن حوادث تلخ با نام «کوردلوک-جیلولوق» در خاطره مردم آذربایجان مانده و زخم روحی روانی عمیق آن در جان و دل مردم اورمیه ماندگار شده است.

«آرمان سیمیتکو» نیز اکنون سردسته یک باند مافیایی است که از یک سو مسئول ترانزیت مواد مخدر گروه‌های تروریستی کردی و از سوی دیگر حلقه رابط سپاه با این گروه‌های تروریستی می باشد.

«شهریاری» استاندار کردزبان و تحمیلی آذربایجان‌غربی به او قول حمایت از تهران برای تائید صلاحیت را داده است.

یکی از زیردستان سیمیتکو به نام «حاکم ممکان» نیز از اورمیه برای انتخابات مجلس ثبت نام کرده است.

نکته قابل تامل ورود نمایشی سیمیتقو با هیات همراه به فرمانداری اورمیه است که در نوع خود بی نظیرترین نوع مماشات از جانب فرماندار اورمیه با این اقدامات تحریک آمیز می‌باشد.

در حالیکه هنوز جای جای اورمیه و سالخوردگان شهر شاهد زنده جنایات این یاغیان مهاجر می باشند، این افراد تحت حمایت های حکومت ایران، با دهن کجی به مردم آذربایجان قصد راهیابی به مجلس از حوزه انتخابیه اورمیه را دارند.

حکومت ضد ترک ایران، با حمایت های پیدا و پنهان از کردها، در صدد تغییر بافت جمعیتی غرب آذربایجان در جهت منافع گروههای تروریستی کُردی است.

حکومت ایران با ارائه بسته های تشویقی به کردها (مانند قاچاق آزادانه و کسب سودهای کلان همچنین پیشگش کردن مقامات اداری این استان به بازوان این گروهها) سعی دارد مواضع آنها را در غرب آذربایجان تقویت نموده و از آنها به عنوان اهرم فشار بر علیه ترک های آذربایجان استفاده نماید.

در نتیجه این سیاست‌های ترک‌ستیزانه حکومت ایران، غرب آذربایجان به جولانگاه گروههای تروریستی کردی و حامیان آنها بدل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *