صفحه اصلی / آذربایجان / اورمیه: تهدید و ارعاب خانواده «قره اوغلانی» توسط نهادهای امنیتی حکومت ایران

اورمیه: تهدید و ارعاب خانواده «قره اوغلانی» توسط نهادهای امنیتی حکومت ایران

خانواده «حامد قره اوغلانی»؛ زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی اورمو (ارومیه) تحت انواع تهدیدها و ارعاب توسط نهادهای امنیتی واقع شده اند.

یکی از نزدیکان «حامد قره اوغلانی» در اکانت توییتر خود از تهدید و ارعاب خانواده اش توسط نهادهای امنیتی خبر داد. حامد قره اوغلانی، زندانی سیاسی اهل اورمو به تازگی از خطر اعدام رهایی یافته است.

خانم هانیه قره اوغلانی، خواهر حامد، با درج پستی در توییتر از دستگاه قضایی حکومت ایران برای رسیدگی به وضعیت برادرش و خانواده‌اش دادخواهی نمود.

خانم قره اوغلانی می نویسد: «در آخرین ملاقات با برادرم در زندان اورمو، ماموران به مادرم بی ادبی کردند و حرمت شکستند! طی یک هفته اخیر بارها تهدید شده‌ایم و امروز هم تلفنی به اداره اطلاعات ارومیه احضارمان کردند.»

وی همچنین می نویسد: «یکی از نزدیکان ما با سفارش نیروهای امنیتی، مادرم و من را به بازداشت تهدید می کند.» خانواده این زندانی سیاسی توسط ماموران امنیتی توجیه و تهدید به سکوت شده اند.

حامد قره اوغلانی به ۱۴ سال حبس محکوم شده است. اتهام حامد قره اوغلانی عضویت در گروههای مخالف حکومت جمهوری اسلامی ایران عنوان شده است.

حامد قره‌اوغلانی اهل اورمو تا سال ۱۳۹۵ دانشجو بود. او در سال ۹۵ «به دلیل مشکلات مالی و معیشتی» از مقطع کارشناسی ارشد رشته معماری کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی انصراف داد.

سپس برای کار به ترکیه رفت و مدتی در ترکیه کار کرد. در لحظه بازداشت او در کار «نصب دوربین‌های مداربسته» در اورمو بود. او منتقد وضعیت موجود در ایران است و انتقادهای سیاسی‌اش را معمولا در شبکه‌ها بیان می‌کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *