صفحه اصلی / آذربایجان / انتقال مهندس «علیرضا فرشی» به زندان فشافویه تهران

انتقال مهندس «علیرضا فرشی» به زندان فشافویه تهران

مهندس «علیرضا فرشی» فعال آذربایجانی محبوس در «زندان اوین» تهران به «زندان فشافویه» تهران انتقال داده شد.

این فعال ملی مدنی آذربایجان، طی تماس کوتاهی با خانوده خود، اعلام کرده صبح دیروز سه شنبه ۱۸شهریور۹۹ مامورین او را از سالن ۹ اندرزگاه ۸ زندان اوین به قرنطینه تیپ۵ بند ۱ زندان فشافویه تهران منتقل کرده اند.

این فعال مطالبه گر «حق تحصیل به زبان مادری» اطلاع داده که در قرنطینه همراه با ایشان ۱۰ زندانی دیگر نیز در فضای کوچک نگهداری می شوند که تراکم بالا و عدم امکان رعایت مسائل بهداشتی، احتمال ابتلا به بیماری، علی الخصوص ویروس کرونا را افزایش می دهد.

احتمال می رود انتقال این فعال آذربایجانی در راستای افزایش فشار بر وی پس از نامه نگاری های ایشان در خصوص نحوه بازداشت، مراحل رسیدگی و همچنین وضعیت بد زندان اوین صورت گرفته باشد.

آقای فرشی پیشتر در نامه ای به معاون قضایی زندان اوین نوشته بود: «حکم حبس ما برای شکنجه و زندان در زندان شدن صادر نشده است!؟» او در نامه سرگشاده دیگری خطاب به رئیس قوه قضاییه ایران در خصوص ضرب وشتم خود هنگام بازداشت نوشته بود: «امیدی به رسیدگی به شکایتم در هیچ دادسرایی ندارم»

آقای فرشی شامگاه روز ۳۱ تیر۱۳۹۹ در شهر تهران و هنگام مراجعه به منزل بازداشت شد. پس از ایشان آقایان بهنام شیخی و حمید منافی نادرارلی نیز در خصوص محکومیت ۲سال زندان و ۲سال تبعید این فعالین در رابطه با پرونده مراسم گرامیداشت «روز جهانی زبان مادری» در سال۱۳۹۲، دستگیر شدند.

علیرضا فرشی فوق لیسانس مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف و فرزند شهید جنگ ایران و عراق می باشد. ایشان به علت فعالیت های مدنی خود از جمله تاسیس کتابخانه به زبان ترکی آذربایجانی در روستاهای محروم آذربایجان و راه اندازی کمپین «تدریس به زبان مادری»، بارها بازداشت و زندانی شده است.

همچنین این مدرس دانشگاه با فشار مامورین امنیتی از دانشگاه اخراج شده و از تدریس در دانشگاه های ایران نیز منع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *