صفحه اصلی / آذربایجان / انتقال فعال ملی آذربایجان«مهرداد شیخی» به بند سلامت زندان مرکزی اردبیل

انتقال فعال ملی آذربایجان«مهرداد شیخی» به بند سلامت زندان مرکزی اردبیل

مهرداد شیخی، فعال ملی مدنی آذربایجان (آزربایجان)جنوبی امروز ۲ خرداد ۱۴۰۰، از بند ۷ به بند سلامت زندان مرکزی اردبیل منتقل شده است.

بند هفت زندان اردبیل یا بند۷-امنیتی (قرنطینه) بندیست که هم اینک عباس لسانی فعال سرشناس سیاسی تورک در حال گذراندن دوران محکومیت ۱۵ سال خویش می باشد.

مسئولین زندان اردبیل ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ ضمن مراجعه و دیدار با  مهرداد شیخی و یوسف کاری پیشنهاد آزادی برای باقیمانده حبس و صدور برگه پایان حبس در ازای اخذ تعهد از آنها را دادند که با مخالفت این دو زندانی سیاسی تورک روبرو شد.

گفتنی است این فعال آزربایجانی، ۹ اسفند ۱۳۹۹ جهت تحمل دوران محکومیت قطعی ۶ ماه خویش روانه زندان اردبیل شده بود.

مهرداد شیخی در ۲۹ آبان ۹۸ همزمان با اعتراضات سراسری به گران شدن قیمت بنزین موسوم به حوادث آبان ۹۸ در منزل پدری خویش بازداشت و در ۹ آذر همان سال با تودیع قرار وثیقه ۳۰ میلیون تومانی آزاد شد.

وی سپس در دادگاه انقلاب اردبیل به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم گردید که این حکم در دادگاه تجدید نظر به ۶ ماه حبس قطعی کاهش یافت.

مهرداد شیخی برادر کوچک بهنام شیخی دیگر فعال آزربایجانیست که هم اکنون در زندان اوین در حال گذراندن دوران محکومیت ۲ ساله خویش در ارتباط با گرامیداشت روز جهانی زبان‌مادریست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *