صفحه اصلی / آذربایجان / انتقال «سعید سلطانی» از جلفا به اداره اطلاعات تبریز

انتقال «سعید سلطانی» از جلفا به اداره اطلاعات تبریز

سعید سلطانی(آلتای جلفالی) فعال ملی مدنی آذربایجان(آزربایجان) جنوبی که در شهر جلفا بازداشت شده، به اداره اطلاعات تبریز منتقل شد.

خانواده این فعال آزربایجانی در مراجعه به مقامات قضایی، اطلاع یافته اند سعید سلطانی به بازداشتگاه وزارت اطلاعات تبریز منتقل گردیده است.

بازپرس شعبه ۱۶ دادگاه انقلاب تبریز به ریاست سیدعلی موسوی، به دلیل «عدم تکمیل رسیدگی پرونده» از قبول قرار وثیقه و آزادی موقت آقای سلطانی امتناع کرده است.

خانواده این فعال آزربایجانی اظهار داشته‌اند متاسفانه ایشان پس از بازداشت هیچ گونه تماسی با خانواده و نزدیکان نداشته و علیرغم مراجعات مکرر آنان، مقامات قضایی و امنیتی تاکنون توضیحی درباره دلیل بازداشت و عنوان اتهامی وی ارائه نکرده اند.

ظهر روز یکشنبه ۱۳ مهرماه ۹۹ ماموران اطلاعات ایران که از تبریز عازم جلفا شده بودند به مغازه آلتای جلفالی یوروش برده و وی را دستگیر کردند.  نیروهای امنیتی بعد از دستگیری این فعال آزربایجانی اقدام به تفتیش منزل وی کرده و ماشین، موبایل، کتابها و لپ تاپ وی را با خود بردند.

این ماموران در همان روز «بابک کیومرثی» دیگر فعال آزربایجانی اهل جلفا را نیز بازداشت کرده اند. هنوز مشخص نیست که دستگیری این دو فعال آزربایجانی در ارتباط با اعتراضات اخیر به حمایت های تسلیحاتی ایران به ارمنستان اشغالگر صورت گرفته یا نه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *