صفحه اصلی / آذربایجان / انتقال حبیب ساسانیان فعال ملی آذربایجان به زندان اردبیل

انتقال حبیب ساسانیان فعال ملی آذربایجان به زندان اردبیل

حبیب ساسانیان، فعال ملی مدنی آذربایجان که طی دریافت ابلاغیه ای در دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل حاضر شد، به زندان اردبیل منتقل شد.

روز دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، حبیب ساسانیان، شاعر و فعال ترک در پی احضاریه الکترونیکی مبنی بر «تفهیم اتهام توهین به مقامات و نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر و افترا قولی و عندالزوم اخد آخرین دفاع» در شعبه ۱۲ دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل حاضر شد.

پس از خاتمه جلسه برای حبیب ساسانیان از سوی دادیار پرونده، قرار وثیقه ۴۰۰ میلیون ریالی تعیین شد که به دلیل «عدم توانایی در تودیع وثیقه در زمان اداری»، این فعال زندان مرکزی این شهر منتقل شد.

در پی صدور قرار وثیقه برای آقای ساسانیان دوستان او جواز کسب بردند که نپذیرفته نشد و به آن‌ها گفته شد که باید تا ساعت ۲ بعدازظهر سند ملکی به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال تهیه کنید!

در ادامه این موضوع خانواده و نزدیکان آقای ساسانیان سند مورد نیاز و فیش حقوق را تهیه کردند که چون از وقت اداری گذشته‌ بود، وی را به زندان اردبیل منتقل کردند.

در ابلاغیه الکترونیکی که روز شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۹۸، به حبیب ساسانیان ارسال شده بود، از وی خواسته شده بود طی ۵ روز آینده در محل شعبه دوازدهم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل حاضر شود.

حبیب ساسانیان در مردادماه سال ۹۶ با قرار وثیقه ۳۵۰ میلیون ریالی پس از ۱۶ ماه از زندان مرکزی تبریز به صورت موقت آزاد شد.

این فعال ترک آذربایجانی اهل اردبیل روز پنج‌شنبه ۱۷ آبان‌ماه ۱۳۹۷، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ساعاتی بعد با قرار کفالت آزاد شد. نیروهای امنیتی اردبیل بدون در دست داشتن حکم قضایی اقدام به بازداشت و ضرب و شتم آقای ساسانیان در مقابل منزل یکی از بستگان وی کرده بودند.

حبیب ساسانیان دانش‌آموخته مهندسی الکتریک و مخابرات است. او به دلیل فعالیت های ملی مدنی اش در راستای احقاق حقوق پایمال شده تُرک های آذربایجان جنوبی بارها دستگیر و زندانی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *