صفحه اصلی / آذربایجان / انتقال ”بابک حسینی‌مقدم” به زندان تبریز

انتقال ”بابک حسینی‌مقدم” به زندان تبریز

بابک حسینی‌مقدم، از فعالین ملی مدنی آذربایجان به زندان مرکزی تبریز منتقل شد.

این فعال آذربایجانی در جریان اعتراضات آبان ماه دستگیر شده و تا کنون در اداره اطلاعات تبریز نگه داشته شده بود. در طول یک ماه گذشته که این فعال آذربایجانی در بازداشت بود مسئولان قضایی پاسخی به پیگریهای خانواده نگران این فعال آذربایجانی نمی دادند.

روز شنبه ۱۶ آذرماه ۹۸، که نزدیکان «بابک حسینی مقدم» برای پیگیری پرونده بازداشت غیرقانونی این فعال ملی مدنی آذربایجان به شعبه ۱۶ دادگاه انقلاب تبریز مراجعه کرده بودند، «موسوی» بازپرس این شعبه به طرز غیرمنتظره ای به این خانواده نگران پاسخ داده «منتظر آزادی آنها نباشید، دستگیرشدگان را اعدام خواهیم ‌کرد.»

او همچنین گفته بود «دست من نیست که دستگیرشدگان را آزاد کنم به دستور اطلاعات بازداشت آنها را یک ماه یک ماه تمدید می‌کنیم.»

«موسوی» بازپرس شعبه ۱۶ دادگاه تبریز به عنوان بازپرس پرونده فعالین آذربایجانی دستگیرشده در اعتراضات آبان‌ماه تعیین شده است. او عامل اداره اطلاعات است و طی روزهای گذشته برخورد بسیار توهین آمیزی با خانواده زندانیان داشته است.

طی روزهای گذشته گزارش های نگران کننده ای مبنی بر شکنجه شدید فعالین ملی بازداشت شده منتشر شده است.

بنظر می‌رسد مامورین امنیتی مدارک محکمه پسند برای تهیه گزارش و بستن اتهام سنگین به فعالین مدنی آذربایجان در دست ندارند و هدف از این شکنجه ها و اعتراف گیری های اجباری، «پرونده سازی» بر علیه این فعالین بی‌گناه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *