صفحه اصلی / آذربایجان / امیر ستاری رئوف از زندان تبریز به مرخصی اعزام شد

امیر ستاری رئوف از زندان تبریز به مرخصی اعزام شد

امیر ستاری رئوف، از فعال ملی مدنی آذربایجان دیروز شنبه ۱۶ فروردین ۹۹، به مرخصی اعزام شد، پیشتر مسئولین زندان مرکزی تبریز با مرخصی وی مخالفت کرده بودند.

آقای ستاری از تاریخ ۱۹ تیرماه ۹۷، برای تحمل محکومیت ۷ ماهه خود راهی زندان مرکزی شده بود، او در اعتراضات دی‌ماه ۹۶، دستگیر و در شعبه ۲ دادگاه انقلاب تبریز به اتهام «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی» به ۷ ماه حبس تعزیری محکوم شد بعدا این حکم در شعبه ۳ دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی عینا تایید شد.

این فعال آذربایجانی در تاریخ ۲۷ ۹۷، توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز به اتهام «توهین به رهبری» به ۶ ماه حبس تعزیری دیگری محکوم شد، شعبه ۱۱ اجرای احکام تبریز بدون اطلاع آقای ستاری در آبان‌ماه ۹۷، اقدام به تجمیع دو پرونده وی کرده و در پی این عمل شعبه ۳ تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی احکام صادره را «خلاف بین شرع» دانسته و محکومیت ۷ ماهه وی را به پنج سال حبس تعزیری افزایش داد.

بیماری کرونا ویروس موجی از نگرانی برای زندانیان سیاسی در ایران به‌راه انداخته است، با توجه به عدم بهداشت مناسب زندان‌ها و سختگیری‌های مسئولین زندان برای زندانیان سیاسی، خطر مبتلا شدن به کرونا ویروس برای زندانیان سیاسی چندین برابر بیشتر از سایر زندانیان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *