صفحه اصلی / آذربایجان / افتتاح پارک «فضولی» در تبریز+ فیلم

افتتاح پارک «فضولی» در تبریز+ فیلم

پارک فضولی عصر دیروز یکشنبه طی مراسمی با حضور مردم و اجرای موسیقی تورکی آذربایجانی، از سوی شهرداری منطقه ۳ تبریز افتتاح شد. این پارک با مساحت ۱۲ هزار مترمربع و دارای امکانات متنوعی چون فضای ورزشی، فضای بازی کودکان، آبنما و مبلمان زیباست.

چندی پیش به دنبال توهین نژادپرستانه تلویزیون ایران به این شاعر بزرگ تورک و اعتراض گسترده شهروندان آزربایجان جنوبی، دبیر شورای نامگذاری معابر تبریز اعلام کرده بود این پارک به نام «فضولی» نامگذاری خواهد شد.

در اردیبهشت ۱۴۰۰ «حجت کجانی حصاری» مدرس ادبیات فارسی و کارشناس تلویزیون ایران در اظهاراتی نژادپرستانه «فضولی» را مورد توهین قرار داد و گفت: «این شاعر(فضولی) بیخود این اسم را انتخاب نکرده بلکه او فضول اشعار صائب است و هر شعری را که صائب به فارسی سروده، این شاعر به تورکی برمی‌گردانده است.»

این در حالیست که صائب تقریباً ۳۷ سال بعد از فوت فضولی متولد شده و برخلاف گفته این دبیر تورک ستیز، صائب از اشعار فضولی تاثیر گرفته‌ است.

انتشار این فیلم نژادپرستانه و تورک ستیزانه خشم شهروندان آزربایجان جنوبی را برانگیخته است و با گسترش اعتراضات این معلم نژادپرست مجبور به عذرخواهی از ملت آزربایجان شد.

لازم به ذکر است در اوایل تیرماه ۹۹ هم مسئولان فاشیست ایران بصورت مخفیانه مجسمه فضولی را از میدان منظریه تبریز برچیدند و تاکنون کسی در این باره پاسخگو نبوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *