صفحه اصلی / آذربایجان / اعزام «لیدرهای فارس‌زبان» به مسابقات جهانی والیبال اردبیل برای جلوگیری از سر دادن شعارهای

اعزام «لیدرهای فارس‌زبان» به مسابقات جهانی والیبال اردبیل برای جلوگیری از سر دادن شعارهای

مسئولان ایران برای جلوگیری از سر دادن شعارهای ملی توسط هواداران آذربایجانی در مسابقات لیگ جهانی والیبال در اردبیل، «لیدرهای فارس زبان» به سالن ورزشی سولطان ساوالان(رضازاده) اعزام کردند.

به گزارش گاماج به نقل از گوناز تی وی، دیروز جمعه ۳۱ خردادماه ۹۸، اولین روز مسابقات لیگ جهانی والیبال در اردبیل با حواشی زیادی روبرو شد. مسئولان ایران همانگونه که پیشتر هشدار داده بودند با مهندسی بلیط فروشی، کارکنان دولتی و افراد خاص را وارد سالن کردند و مانع حضور جوانان هویت طلب به داخل سالن شدند.

«تبریزمن» در خصوص اقدامات مسئولان ایران در این باره نوشت: «درحالیکه مردم غیور و انقلابی آذربایجان در روزهای اخیر بهترین میزبانی تاریخ والیبال ایران را در شهرهای ارومیه و اردبیل از خود نشان داده اند، برخی مسئولین پروازی آذربایجان با برنامه ریزی مدیران پایتخت نشین درحال ایجاد حواشی عجیب در سالن های ورزشی آذربایجان هستند.»

بر اساس این گزارش، «حاضران در سالن اردبیل خبر از اجبار به تشویق به زبان فارسی و حضور لیدرهای فارس زبان در سالن هستند که از طریق سیستم صوتی ورزشگاه به زبان فارسی در حال تشویق هستند.»

این گزارش افزود: «جای تعجب است که آقایان بجای افزایش اتحاد و یکپارچگی ملی، بفکر مسائل حقیرانه سیاسی و تفرقه افکنانه در شهرهای بزرگ آذربایجان هستند.»

تبریز من همچنین از «تشویق با لیدرهای تهرانی به زبان فارسی، طرح شعارهای جدید و جایگزینی آن با شعار محبوب یاشاسین آذربایجان، پخش موسیقی های فارسی در ورزشگاه پر از هواداران ترک و خاموشی چراغ‌های سکوها؛ برای دیده نشدن پرچم های تراکتور» نیز انتقاد کرد.

معاون وزیر ورزش ایران روز شنبه هفته گذشته، شعارهای ملی سر داده شده توسط هواداران تُرک در بازی های لیگ جهانی والیبال در اورمیه را «انحرافی» خوانده و هشدار داده بود نمی گذارند این شعارها در اردبیل تکرار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *