صفحه اصلی / آذربایجان / اعتصاب غذای «مهدی کوخیان» با دوختن لب‌هایش در زندان مراغه

اعتصاب غذای «مهدی کوخیان» با دوختن لب‌هایش در زندان مراغه

«مهدی کوخیان» فعال آذربایجانی محبوس در زندان مراغه، با دوختن لبهایش دست به اعتصاب غذا زد.

این فعال آذربایجانی اهل ملیک‌کندی(ملکان)، از روز سه شنبه ۸ مردادماه ۹۸، با دوختن لب‌هایش دست به اعتصاب غذا زد.

او دلایل اعتصاب غذای خود را «عدم رسیدگی و مداوای مشکل گوارشی و زخم معده، عدم پیگیری نامه ایشان در خصوص ضرب و شتم ماموران(که مدارک و تصاویر آن در بایگانی زندان موجود است) و فشار نیروهای امنیتی و اطلاعاتی به خانواده و نزدیکانش»، اعلام کرده است.

مهدی کوخیان در پی اعتصاب غذا به احتمال زیاد به قرنطینه زندان منتقل شده است.

مهدی کوخیان در تاریخ ۱۹ فروردین ۹۸ توسط نیروهای اطلاعات شهرستان ملکان بازداشت و به زندان مراغه منتقل شد. مامورین اداره اطلاعات به هنگام بازداشت، وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند بطوریکه وی از ناحیه سر زخمی شد.

به گفته نزدیکان آقای کوخیان، بازداشت وی با دخالت «سلمان خدادادی»، نماینده ملکان در مجلس که سال گذشته پرونده تجاوز جنسی وی و قتل «زهرا نویدپور»، قربانی این تجاوز خبرساز شده بود، صورت گرفته است. مشخص نیست اداره اطلاعات و سلمان خدادادی چه سناریویی برای مهدی کوخیان طراحی کرده اند.

آقای کوخیان پس از بازداشت با پرونده‌ای جدید مواجه شده و از بابت آن نیز قرار وثیقه صادر شده است؛ با این حال وی هم اکنون از بابت محکومیت پرونده پیشین خود در زندان به سر می‌برد. گفته می‌شود علیرغم موافقت زندان با مرخصی وی، دادستان تحت فشار نهادهای امنیتی با این موضوع مخالفت کرده است.

مهدی کوخیان از فعالین مدنی شناخته‌شده در شهرستان ملکان و مدیر کانال تلگرامی «شهر خبر ملکان» است. این فعال تورک آذربایجانی به دلیل فعالیت‌های مدنی‌اش در راستای احقاق حقوق ملی ترک‌های آذربایجان جنوبی بارها بازداشت و زندانی شده است.

منبع: گوناز تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *