صفحه اصلی / آذربایجان / اعتراض دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی به لغو «همایش تاریخ و فرهنگ آذربایجان»+عکس

اعتراض دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی به لغو «همایش تاریخ و فرهنگ آذربایجان»+عکس

دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی به لغو شدن «همایش تاریخ و فرهنگ آذربایجان» تحت فشار نیروهای امنیتی، اعتراض کردند.

دیروز پنجشنبه ۱۶ اسفندماه ۹۷، شماری از دانشجویان آذربایجانی دانشگاه محقق اردبیلی با تجمع در محوطه این دانشگاه، به لغو شدن ناگهانی «همایش تاریخ و فرهنگ آذربایجان» تحت فشار نیروهای امنیتی، اعتراض کردند.

دانشجویان آذربایجانی پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن جملاتی مانند «آنها کتابهایمان را سوزاندند، اینها لاپوشانی کردند»، «دوستداران پهلوی از برملا شدن واقعیت های آن دوران می ترسند» و «مسببین امنیتی شدن دانشگاههای آذربایجان باید پاسخگو باشند» نوشته بود.

لازم به ذکر است همایش «تاریخ و فرهنگ آذربایجان» در دانشگاه محقق اردبیلی، روز چهارشنبه چند دقیقه قبل از آغاز، با فشار نهادهای امنیتی ایران لغو گردید.

این مراسم که با دعوت از محمد رحمانی‌فر، رضا زرگری، ایواز طاها و منصور جدی از سوی «خطایی مدنیت اوجاغی» ترتیب داده شده بود، لحظاتی قبل از آغاز، خبر لغو آن از سوی مسئولان دانشگاه اعلام شد.

لغو این مراسم در حالی بوده است که مدت‌ها از سوی متولیان آن تبلیغ شده و لغو لحظه آخری با اعتراض دانشجویان همراه شد.

با رشد خودآگاهی ملی در میان ترکان آذربایجان جنوبی، ارعاب، تهدید و فشار نهادهای امنیتی ایران نیز در آذربایجان بشدت افزایش یافته است.

در همین ارتباط طی روزهای گذشته همایش «روز زبان جهانی مادری» در دانشگاه محقق اردبیلی، مراسم رونمایی از کتاب «حماسه مقاومت» مربوط به قتل عام مردم غرب آذربایجان توسط ارمنی ها و آسوری ها و «کنسرت آشیقی بانوان آذربایجان جنوبی» در تبریز با فشار نهادهای امنیتی ایران لغو شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *