صفحه اصلی / آذربایجان / استفاده از عنوان جعلی «جمهوری قره‌باغ» در اراضی اشغالی آذربایجان شمالی از سوی ایران

استفاده از عنوان جعلی «جمهوری قره‌باغ» در اراضی اشغالی آذربایجان شمالی از سوی ایران

 وزارت بهداشت ایران در تداوم حمایت از اشغالگری ارمنستان بر اراضی آذربایجان، از عنوان جعلی «جمهوری» برای قره باغ اشغالی استفاده کرد.

مسئولان وزارت بهداشت ایران از اپلکیشنی بنام «ماسک» رونمایی کردند که در آن در اقدامی مغرضانه از عنوان جعلی «جمهوری» برای منطقه قره باغ اشغالی آذربایجان استفاده شده است. عنوانی که اشغالگران ارمنی از آن برای این منطقه استفاده می کنند.

دولت خودخوانده ارمنی ها مستقر در قره باغ اشغالی، توسط هیچ دولت و نهاد بین المللی به رسمیت شناخته نشده و بر اساس قوانین بین المللی، قره باغ جزئی از خاک آذربایجان محسوب می شود و اطلاق عنوان جمهوری برای آن توسط دولت ایران، شیطنت و دهن کجی به مردم مسلمان آذربایجان شمالی و میلیون ها آذربایجانی در ایران می باشد.

محمد رحمانی فر نویسنده و پژوهشگر آذربایجانی با انتشار مقاله ای تحت عنوان «حتی کرونا هم نتوانسته ذهنیت تورک‌ستیز مرکزگرایان را قرنطینه نماید!» درباره این جعل جهت‌دار دولت ایران نوشت: «این در حالی است که هیچ کدام از کشورهای جهان تشکیل یک چنین جمهوری مجعولی را به رسمیت نشناخته‌اند و حتی مرکزنشینان ما(ایران) که دل و دینشان را به ارامنه باخته‌اند، علی‌رغم تمامی حمایت‌های مادی و معنوی‌ که از اشغالگران ارمنی به عمل آورده‌اند، تاکنون جرأت نکرده‌اند رسماً این جمهوری جعلی را به رسمیت بشناسند!»

پیشتر در بهمن ماه ۹۸ نیز سایت مدیریت راههای ایران(۱۴۱.ir)، در اقدامی مشابه، بر روی نقشه، مناطق اشغال شده آذربایجان توسط ارمنستان را با نام جعلی «جمهوری قره باغ» درج کرده بود که تحت فشار افکار عمومی آذربایجان جنوبی، مسئولان ایران مجبور به حذف این عبارت جعلی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *