صفحه اصلی / آذربایجان / اردبیل: رحیم غلامی، جهت تحمل حبس راهی زندان شد

اردبیل: رحیم غلامی، جهت تحمل حبس راهی زندان شد

فعال مدنی آذربایجانی، رحیم غلامی، شاعر و نویسنده اهل اردبیل جهت تحمل دوران محکومیت خود راهی زندان این شهر شد. محکومیت یک ساله رحیم غلامی در تاریخ ۱۶ شهریورماه به تائید دادگاه تجدید نظر استان اردبیل رسیده بود.

به گزارش خبرگزاری گاماج به نقل از هرانا، امروز سه شنبه ۲۶ شهریورماه ۹۸، رحیم غلامی، شاعر و نویسنده اهل اردبیل جهت تحمل حبس راهی زندان اردبیل شد.

روز سه شنبه ۵ شهریورماه ۹۸، جلسه دادگاه تجدید نظر رحیم غلامی برگزار شده و در تاریخ ۱۶ شهریورماه رای صادره در دادگاه بدوی عینا تائید و به وی ابلاغ شد.

در این حکم آمده است که “بر اساس مدارک موجود در پرونده از جمله گزارش اداره اطلاعات استان اردبیل و متن پیاده شده سی‌دی سخنرانی متهم و نحوه دفاعیات وی که به طور ضمنی صحت اظهارات خود در سی‌دی را تأیید کرده است”، اعتراض وی رد شده و رای دادگاه بدوی عیناً تایید می شود.
جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات رحیم غلامی در تاریخ ۱۳ خردادماه ۹۸ برگزار شد. وی در مرحله بدوی دادگاه از بابت اتهامات “عضویت در تشکیلات گاماج”، “توهین به رهبری” و “تبلیغ علیه نظام از طریق انتشار مطالب غیر واقع در جلسات و فضای مجازی”، به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

رحیم غلامی در تاریخ ۱۳ اسفندماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۲۳ اسفندماه در شعبه ویژه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل به ریاست قاضی نونهال، تحت عناوین “تبلیغ علیه نظام” و “توهین به رهبری” تفهیم اتهام شده بود. وی نهایتاً مورخ ۸ اردیبهشت‌ماه پس حدود دو ماه با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اردبیل آزاد شد.

لازم به ذکر است که کتاب‌های “فولکلوروموزدان بیر یارپاق” و “فولکلور ناغیل لاری” طی سال‌های ۹۳ و ۹۶ توسط انتشارات “یایلیق” از رحیم غلامی به چاپ رسیده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *