صفحه اصلی / آذربایجان / «احمد محمدپور و علی معالی» دو فعال ملی آذربایجان با تودیع وثیقه آزاد شدند

«احمد محمدپور و علی معالی» دو فعال ملی آذربایجان با تودیع وثیقه آزاد شدند

عصر دیروز سه شنبه  ۱۵مهرماه ۹۹ احمد محمدپور و علی معالی دو فعال ملی مدنی آذربایجان(آزربایجان) جنوبی  از حامیان آزادسازی قاراباغ اشغالی، با تودیع وثیقه از زندان اردبیل آزاد شدند.

احمد محمد پور با تودیع وثیقه ۳۵۰ میلیون تومانی و علی معالی با تودیع وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی از زندان مرکزی اردبیل آزاد شده است.

این دو فعال آزربایجانی با سه اتهام «تبانی علیه امنیت ملی کشور، تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی» در شعبه ۱۰ بازپرسی دادگاه انقلاب اردبیل به ریاست قاضی «بابک نونهال» تفهیم اتهام شده بودند.

 این فعالین مدنی آزربایجان، طی فراخوانی که روز پنجشنبه ۱۰ مهرماه ۹۹ در حمایت از عملیات آزاد سازی قاراباغ و حمایت از ارتش آزربایجان انجام شده بود، همراه با ضرب شتم شدید دستگیر شده بودند.

همچنین «رامین داننده» دیگر فعال دستگیر شده ساکن اردبیل نیز در بند سلامت زندان مرکزی اردبیل در بی خبری و بلاتکلیفی بسر می برد.

طی گزارشات واصله «علی خیرجو» و «میثم جولانی»  دو فعال ملی مدنی آزربایجانی در اردبیل که با یورش ماموران امنیتی به منزلشان همراه با ضرب و جرح شدید اعضای خانواده شان، دستگیر شده بودند؛ از زندان مرکزی اردبیل به اداره کل اطلاعات استان اردبیل انتقال داده شده اند. این دو فعال آزربایجانی تاکنون هیچگونه تماسی با خانواده خود نداشته اند.

هفته گذشته سازمان عفو بین الملل ضمن ابراز نگرانی از بازداشت گسترده فعالین در شهرهای مختلف آزربایجان، خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط آنها شده است.

لازم به ذکر است، در پی تجمعی در اردبیل که روز سه شنبه ۷ مهرماه ۹۹ در پارک جیرال در حمایت از عملیات آزاد سازی« قاراباغ » انجام شده بود بیش از ۳۰ تن از فعالین ملی مدنی آزربایجان دستگیر شدند که از میان آنان تنها هویت ۱۲ تن مشخص شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *