صفحه اصلی / آذربایجان / آزادی فعال آذربایجان‌جنوبی «کاظم صفابخش» از زندان + ویدئو

آزادی فعال آذربایجان‌جنوبی «کاظم صفابخش» از زندان + ویدئو

روزجاری چهارشنبه ۲۷ فرودین ۱۳۹۹ در ساعت ۱۷:۳۰، کاظم صفابخش؛ فعال ملی مدنی آذربایجانی و لیدر طرفداران تیم تراختور آذربایجان ساکن تهران پس از حدود ۱۷ ماه زندان توانست از زندان اوین آزاد گردد.

به گزارش گاماج به نقل از گوناز تی وی، گفته شده آزادی این فعال تورک، در قالب بخشنامه جدید قوه قضاییه ایران است که شامل زندانیان امنیتی «دارای محکومیت کمتر از ۵ سال» می باشد که حداقل یک سوم از دوران محکومیت خویش را سپری کرده اند.

لازم به ذکر است، این فعال آذربایجانی در تاریخ ۴ آذر ۱۳۹۷ در شهر تهران بازداشت شد و سپس در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه با طرح سه اتهام انتسابی «تشکیل و اداره گروه، تشویش اذهان عمومی و تبلیغ علیه نظام» در مجموع به ۱۳ سال زندان محکوم گردید.

کاظم صفابخش در دادگاه تجدید نظر با برائت از اتهام نخست و تجمیع دو اتهام دیگر مدت محکومیت اش به ۲ سال کاهش یافت.

این فعال ملی ۳۱ ساله و با نام مستعار «کاظم کوراوغلو» اهل مشکین شهر (خیوو) سرلیدر «تهران تراختورچولاری» است و در بازی‌های تراختور در تهران حضور پررنگی دارد.

با آزادی آقای صفابخش، کماکان بعلت شیوع ویروس کرونا در زندانهای ایران نگرانی جامعه آذربایجانی از فعالین زندانی سیاسی و دیگر جرائم غیر خطرناک ادامه دارد.

تا لحظه تنظیم این خبر؛ «عباس لسانی، لطیف حسنی، توحید امیرامینی، محمد عبدالمحمدزاده» نتوانسته اند از امکان آزادی و اعزام به مرخصی بهره مند گردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *