صفحه اصلی / آذربایجان / آذربایجان ۴۰ نظامی ارمنی را خلع سلاح و راهی ارمنستان کرد

آذربایجان ۴۰ نظامی ارمنی را خلع سلاح و راهی ارمنستان کرد

واحدهای مرزبانی ارتش آذربایجان (آزربایجان) یک گروه ۴۰ نفری از سربازان ارمنستان را پس از ورود به خاک آزربایجان، خلع سلاح به سوی ارمنستان بیرون کردند.

وزارت دفاع آزربایجان شمالی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد در حوالی ساعت ۲۰:۰۰ روز سه شنبه (۱۱ خرداد) یک گروه نظامی متشکل از ۴۰ سرباز ارمنی در مسیر روستای آرمودلو کلبجر، وارد آزربایجان شده اند.

این گروه نظامی پس از تجاوز به خاک آزربایجان و ۴۰۰ متر پیشروی در یک نقطه مرتفع به مختصات جغرافیایی (N 40°۰۴′۳۰″; E 45°۵۴′۴۲″) مستقر می شوند.

همزمان واحدهای مرزبانی ارتش آزربایجان طی عملیاتی سریعا با حضور در محل، نیروهای مسلح ارمنستان را خلع سلاح و از خاک آزربایجان بیرون می کنند.

در بیانیه وزارت دفاع آزربایجان آمده است که در جریان عملیات پاکسازی منطقه، نیروهای مسلح آزربایجان از سلاح استفاده نکرده اند.

وزارت دفاع آزربایجان شمالی تاکید دارد: «تجاوز نیروهای مسلح ارمنستان به خاک آزربایجان، تخریبات و مسئولیت این امر کاملاً برعهده طرف ارمنی است. این حادثه بار دیگر نشان داد که ارمنستان برخلاف درخواست جامعه جهانی و طرف آزربایجانی برای حل و فصل مسائل مرزی از طریق مذاکره و گفتگو، به دنبال تشدید اوضاع در مرزهای مرزی دو کشور است.»

در بیانیه وزارت دفاع آزربایجان همچنین آمده است: «با اقدامات قاطع و سریع از نقض مرزهای دولتی جمهوری آزربایجان و مداخله نیروهای مسلح ارمنستان در خاک کشورمان جلوگیری خواهد شد. ارمنستان باید مسئولیت پذیر عمل کند، به مرزها و تمامیت ارضی کشورهای همسایه احترام بگذارد و از تحریکاتی که می تواند اوضاع منطقه را بدتر کند، خودداری کند.»

پیش از این وزیر دفاع جمهوری آزربایجان طی نشستی با فرماندهان عالی رتبه مسقر در مناطق مرزی آزربایجان تاکید داشت تخریبات طرف ارمنی در خطوط مرزی با «قاطعیت» پاسخ داده می شود.

در هفته‌های اخیر، تنش‌های مرزی میان جمهوری آزربایجان و ارمنستان بالا گرفته است. نظامیان ارمنستان با نقض آتش بس در تلاش برای ورود به اراضی جمهوری آزربایجان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *