صفحه اصلی / آذربایجان / آذربایجان غربی: ۸ کشته و زخمی در تصادف جاده ای

آذربایجان غربی: ۸ کشته و زخمی در تصادف جاده ای

جاده های غیراستاندارد آذربایجان‌جنوبی باز هم قربانی گرفت و این بار تصادف در جاده تخت سلیمان تیکان‌تپه (تکاب) ۶ کشته و ۲ زخمی بر جا گذاشت.

این حادثه تلخ عصر دیروز یکشنبه در مقابل کارخانه آسفالت روستای امین آباد در جاده تخت سلیمان به تکاب رخ داد و طی آن دو خودروی پژو پارس و خودرو پژو ۴۰۵ تاکسی بشدت با یکدیگر برخورد کردند.

در این حادثه ۵ سرنشین تاکسی در دم جان باختند و ۳ نفر هم بشدت زخمی شدند که توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان تکاب منتقل شدند و یکی از مصدومان نیز در بیمارستان جان باخت.

شهرستان تکاب (تیکان تپه) با دارا بودن دو معدن بزرگ طلای خاورمیانه(معادن طلای زره شوران و آغ دره) و همچنین داشتن بیش از هشتاد معدن سنگ مختلف، به دلیل سیاست های تبعیض آمیز حکومت ایران به یکی از محروم ترین شهرهای ایران بدل شده و سالانه صدها نفر در جاده های غیراستاندارد این شهر جان خود را از دست می دهند.

این شهر که مسئولان ایران به آن عنوان «طلایی ترین شهر خاورمیانه» داده اند، حتی از داشتن راه ارتباطی مناسب با مرکز استان نیز محروم است.

سهامداران و مالکان معادن تکاب، اهل استان های فارس نشین مرکز کشور می باشند و با انتقال خام مواد معدنی به مرکز کشور، مالیات و سود حاصل از این معادن به شهرهای اصفهان، کرمان، یزد و تهران منتقل می شود و این معادن عملا سودی برای اهالی تُرک منطقه ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *