صفحه اصلی / آذربایجان / آذربایجان: استفاده ارمنستان از بمب های فسفری استفاده+ ویدئو

آذربایجان: استفاده ارمنستان از بمب های فسفری استفاده+ ویدئو

ارمنستان اشغالگر با نقض قوانین بین المللی، در حملاتش از بمب های فسفری استفاده می کند.

حکمت حاجی اف؛ مشاور ارشد رئیس جمهور آذربایجان (آزربایجان) شمالی در امور خارجه اعلام کرد؛ ارمنستان در تاریخ پنجشنبه (۱۷ مهر) از بمب های فسفری در حمله موشکی به مناطق مسکونی فیضولی استفاده کرده است.

حکمت حاجی اف با انتشار ویدئویی از انفجار یک بمب فسفری در منطقه فیضولی در صفحه توییتری خود نوشت: «در ۱۷ مهر، ارمنستان با سلاح های فسفری منطقه فیضولی را هدف قرار داد اما گلوله منفجر نشد و متخصصان گلوله را خنثی کردند. ارمنستان با استفاده از فسفر جنگل های شوشا را آتش می زند تا مانع از دید دوربین های هواپیماهای بدون سرنشین از طریق انتشار دود شود. ارمنستان که در حمله به مناطق غیرنظامی از سلاح های فسفری استفاده می کند، هم اکنون آذربایجان را متهم قرار داده و به نوعی از مسئولیت فرار می کند.»

حکمت حاجی اف می افزاید: «ارمنستان به طور گسترده از سلاح های فسفری استفاده می کند. در طول جنگ چهار روزه آپریل در سال ۲۰۱۶ نیز ارمنستان با گلوله های فسفری به سمت مناطق مسکونی در روستای اسکی پینار در منطقه ترتر شلیک کرد. ما نمایندگان نظامی سازمان امنیت و همکاری اروپا (مینسک) را به محل حادثه دعوت کردیم و با مشارکت آنها مهمات منفجر نشده، خنثی شد.»

وزارت دفاع آزربایجان پیشتر اعلام کرد دولت اشغالگر ارمنستان در تلاش است تا با انتقال بمب های فسفری به خوجاوند، زمینه تحریکات جدیدی را فراهم کند.

در حال حاضر مقدار زیادی محموله های حاوی بمب های فسفردار به مقر واحدهای ارتش ارمنستان در مسیر خوجاوند اشغالی منتقل شده است.

منبع: گوناز تی وی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *